MijnDELTA
Online TV
Webmail
In Zeeland werken we continu hard aan ons netwerk. Zo hebben we de afgelopen jaren bij meer dan 100.000 Zeeuwen glasvezel aan gelegd.
Veel van onze klanten zijn tevreden over het kwalitatieve kabelnetwerk dat snelheden biedt tot 1 Gig. Je kunt nog gewoon gebruik blijven maken van je huidige kabelabonnement.
Glasvezel biedt voordelen zoals gelijke up- en downloadsnelheden, meer en hogere snelheden. Het kan voordeliger zijn en is uiteindelijk de toekomst.
We vertellen je hier wat de belangrijkste veranderingen zijn. En wat het betekent voor je facturatie, voor je modem in huis, tv-kijken of je bekabeling.
Vraag je glasvezelinternet aan? Bekijk in MijnDELTA welke mogelijkheden het DELTA Flexpakket biedt. Je krijgt van ons in ieder geval een gloednieuw modem en onze monteur installeert alles gratis bij je thuis.
Als je besluit over te stappen van kabel- naar glasvezelinternet moet je rekening houden met een aantal zaken. We zetten de belangrijkste veranderingen even helder voor je op een rij.
Bij glasvezelinternet facturen we vooraf i.p.v. achteraf het maandfactuurbedrag. Dit betekent dat dat je eerste factuur na de overstap anders zal zijn.
De facturen zien er hetzelfde uit, maar je ziet zowel het laatste deel van de periode dat je internet via de kabel had en ook voor het eerst de kosten van je glasvezelinternet abonnement. Dit staat op de factuur vanaf het moment dat je kabelabonnement is overgegaan en daarnaast de eerstvolgende volledige maand.
Als je een korting krijgt voor een bepaalde periode op je abonnement staat die ook op de factuur.
Voor televisiekijken veranderen een aantal dingen:
–Jouw smartcard achter in de tv, of in je digitale tv-decoder werkt niet meer
–Je kiest voor een nieuwe tv-ontvanger of je kan ook kiezen voor tv kijken zonder ontvanger, dan kijk je via de DELTA TV app direct op je Smart TV, Smartphone en Tablet of Webtv inclusief alle interactieve functies.
–Je huidige tv-opnames staan in je account en zetten we over naar je nieuwe glasvezelabonnement
–De televisiepakketten Sport- en Buitenland zijn niet meer beschikbaar
Om perfecte glasvezel overal in huis te gebruiken gaat de bekabeling via UTP. De aansluitpunten van de coaxkabel in de muur, waarmee de tv of radio is aangesloten, worden niet meer gebruikt. In de meeste gevallen kan de buis waar de coaxkabel doorheen is gelegd worden gebruikt voor de nieuwe UTP-kabel.
Bij installatie door de monteur zal de kabel (maximaal 40 meter inbegrepen) via een kabelgoot en of loze leidingen worden doorgetrokken.
Jouw kabelmodem wordt vervangen door een glasvezelmodem. Deze kan niet in Bridge modus geplaatst worden, dat kan bij het kabelmodem wel. Bridge modus wordt vooral gebruikt voor extra routerfunctionaliteiten voor apparatuur die je wil koppelen. Voor de meeste wifi-oplossingen is dit niet nodig.
Gebruik je een mesh systeem van DELTA?
Dan kan de monteur dit installeren. Ben je een keiharde online gamer, dan vind je op onze site hoe je het glasvezelmodem instelt, zodat je nooit hapering of vertraging ervaart.
Als je nu een @delta - of @zeelandnet.nl e-mailadres hebt, dan wordt deze overgezet naar je glasvezelaccount. Het kan wel zijn dat je het een keer opnieuw moet koppelen aan je mailbox server. Maak je gebruik van nieuwsgroepen, dan werkt dit niet meer in combinatie met je glasvezelabonnement.
De belbundel Onbeperkt onderling bellen is niet beschikbaar bij het glasvezel abonnement. Je kunt wel kiezen voor andere belbundels.
Je kunt deze bundels direct aanvragen of later kiezen in MijnDELTA.
Heb je vragen of advies nodig? Bel ons dan op 0118 22 55 75.
Of, als je dat fijn vindt, kom langs in een van onze winkels. We helpen je graag.