Ontvang je nog steeds (te)veel spamberichten? Of wordt gewenste e-mail als spam gemarkeerd? Wijzig dan je instellingen. De wijzigingen zijn binnen een uur actief.
Je hoeft niets te doen voor je DELTA of Zeelandnet-adres. In de spamfilter omgeving zijn de volgende extra instellingen mogelijk:
Bezoek spamfilter.delta.nl of spamfilter.zeelandnet.nl om je extra instellingen aan te passen.
Je hebt voor de spamfilter omgeving een wachtwoord nodig om toegang te krijgen. Je kunt hiervoor je DELTA of Zeelandnet gebruiken. Volg de volgende stappen:
In de map Spam Quarantaine (links in de kantlijn) staat een overzicht met alle berichten die zijn opgevangen door het Spamfilter. Je kunt een bericht dat in de Spam Quarantaine staat doorzetten naar je inbox. Dit doe je door op het pijltje aan de linkerkant van de betreffende e-mail te klikken. Je krijgt dan drie opties:
Wil je weten welke e-mails als spam aangemerkt worden, dan kun je zelf een rapport aanmaken. Je krijgt dan wekelijks of dagelijks een overzicht. Het rapport maak je door de volgende stappen te volgen:
Wanneer je geen rapportages meer wilt ontvangen dan kun je je daar eenvoudig voor afmelden. Dit zijn de stappen:
Wil je helemaal geen e-mail meer ontvangen van een bepaalde afzender, dan kun je dit adres blacklisten. Dit doe je voor één e-mail adres op de volgende manier:
Als je mail wilt ontvangen van een specifieke afzender ongeacht de inhoud van het bericht, dan kun je deze whitelisten. Doe dit alleen als je zeker weet dat de afzender zijn e-mail adres verifieerd en alleen veilige inhoud verstuurt. Het instellen van de whitelist doe je op de volgende manier:
Je kunt makkelijk oude berichten terugzoeken met de functie Archief. Terugzoeken van e-mails kan tot een jaar terug. Handig voor als je webmail vol zit! De berichten komen dan direct in het archief terecht. In het archief kun je ook zoeken naar inkomende en uitgaande mails van je zeelandnetaccount. Het zoeken kun je nog verfijnen met het veld “vraag” en/of een specifieke periode. Handig om te weten:
Je kunt op een simpele manier je spam beheren. Dit kan vanuit Outlook. Je moet dan wel een nieuw account aanmaken. Dit account kun je toevoegen wanneer je een inlog hebt aangemaakt via spamfilter.zeelandnet.nl. In dit nieuwe account krijg je 5 mappen. Nieuwe spam komt in ‘Caught’ (gevangen). Door e-mails te slepen naar de andere mappen kun je bepaalde acties ondernemen. Bijvoorbeeld door een spam bericht vanuit je hoofdaccount naar spam te slepen. Op deze manier train je als het ware het filter.
Om een nieuwe account toe te voegen volg je onderstaande stappen: