Kies je webmail
@media screen and (min-width: 320px){.media-image-3f22dc1c-9f26-46e7-a64b-634ce6c2f2fc{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=480&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 480px){.media-image-3f22dc1c-9f26-46e7-a64b-634ce6c2f2fc{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=768&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 768px){.media-image-3f22dc1c-9f26-46e7-a64b-634ce6c2f2fc{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=960&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 960px){.media-image-3f22dc1c-9f26-46e7-a64b-634ce6c2f2fc{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=1280&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 1280px){.media-image-3f22dc1c-9f26-46e7-a64b-634ce6c2f2fc{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=1366&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 1366px){.media-image-3f22dc1c-9f26-46e7-a64b-634ce6c2f2fc{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=1600&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image-3f22dc1c-9f26-46e7-a64b-634ce6c2f2fc{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=1920&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}

Glasvezel

Alles over onze monteurs bij glasvezel

Super dat je gekozen hebt voor ons giga-snelle glasvezelnetwerk! We leggen je hier alles uit over onze monteurs, zodat je helemaal voorbereid bent op je installatieafspraak.

DELTA monteurs

Als de huisaansluiting gereed is en je bestelling verwerkt ontvang je het installatiepakket van DELTA. Heb je bij je bestelling aangegeven dat je hulp wil van een monteur? Dan kan je gratis een afspraak maken met de monteur van Guidion.

Als je geen monteur hebt aangevraagd of zelf aan de slag wil, hebben we een handige pagina voor je. Op onze installatiepagina leggen we het stap voor stap uit. Als het pakket geïnstalleerd is en de verbinding geactiveerd is kun je gebruik maken van je Flexpakket!

Onze installatiepartner Guidion

Voor de monteurs van Guidion is geen installatie te gek. Zij weten alles van glasvezel in huis en gaan gelijk aan de slag met het installeren van je internet, wifi, televisie en telefonie.

De installatiemonteurs van Guidion zijn gecertificeerde specialisten. Ze gaan pas weg als alles goed gecontroleerd is. Zo kun je er zeker van zijn dat alles werkt. Houd er rekening mee dat er altijd een situatie kan zijn waar de installatiemonteur geen invloed op heeft. In dat geval is afronden van de installatie niet mogelijk. Uiteraard legt de installatiemonteur je dan precies uit hoe dit komt.

Wat doet de monteur?

De installatiemonteur komt langs om bij jou de installatie te verzorgen. Bij het bestellen van je Flexpakket kan je kiezen tussen een standaard en premium "tot de nok" installatie. Hieronder je kan per installatie zien wat de monteur doet.

Standaard installatie

  • Installatie van het modem en wifi-punten als deze besteld zijn
  • 2 apparaten (laptop, tablet, computer, telefoon) worden aangesloten op de wifi
  • Installatie TV-ontvangers, interactieve TV, TV-app en vaste telefoon als je deze hebt
  • Instellen van een mailaccount op één apparaat
  • Wegwerken bekabeling bij plinten. 1 per m1
  • Doormeten wifi op 3 plekken in je woning
  • Uitleg over de werking van de wifi en de apparatuur
  • Extra werkzaamheden op afspraak, zoals het plaatsen van een extra stopcontact of aanleggen van een kabel

"Tot de nok"-installatie

  • Installatie van het modem en en de wifi-punten
  • 5 apparaten (laptop, tablet, computer, telefoon) worden aangesloten op de wifi
  • Installatie TV-ontvangers, interactieve TV, TV-app en vaste telefoon als je deze hebt
  • Instellen van een mailaccount op één apparaat
  • Wegwerken internetkabel in leidingen, kabelgoten of langs de plint
  • Doormeten wifi op 3 plekken in je woning
  • Uitleg over de werking van de wifi en de apparatuur
  • Extra werkzaamheden op afspraak, zoals het plaatsen van een extra stopcontact of aanleggen van een kabel

Wil je alles weten over wat de monteur wel of niet installeert bij een "tot de nok"-installatie Bekijk dan deze pagina.

Tijdens de afspraak 

Op de dag van de afspraak krijg je een sms'je met de specifieke tijd waarop de monteur langskomt. Het is belangrijk dat je thuis bent als de installatiemonteur langs komt. Je kunt dan direct met de monteur bespreken waar en hoe je de installatie wilt. Ook kun je eventuele vragen van de monteur direct beantwoorden.

Voorbereiden

Voordat de monteur het pakket installeert kun je zelf al een aantal zaken voorbereiden. Het modem dat geïnstalleerd wordt heeft stroom nodig. Zorg ervoor dat er een stopcontact aanwezig is op de plek waar het modem gemonteerd wordt. Dit is meestal in de meterkast. De monteur moet vaak bij de hoofdaansluiting zijn. Die bevindt zich meestal in de meterkast of woonkamer. Zorg er dus voor dat de monteur die ruimtes makkelijk kan bereiken en dat er genoeg werkruimte is. Bij een bezoek van de monteur moet er altijd een meerderjarige aanwezig zijn.

Extra werkzaamheden

Als je de afspraak maakt kun je aangeven dat je extra werkzaamheden door de monteur wilt laten uitvoeren. Hiervoor wordt dan extra tijd ingepland. Het kan voorkomen dat er extra werkzaamheden bij komen kijken die vooraf niet bekend waren. Daar kunnen kosten aan verbonden zijn. In overleg met de monteur kunnen deze worden uitgevoerd. Pas wanneer jij akkoord geeft gaat de monteur hiermee aan de slag.

Boren en aanleg in kruipruimtes

De installatiemonteur weet niet waar zich mogelijke leidingen bevinden. Daarom boort de monteur niet. Ook legt de monteur geen kabels via de kruipruimtes.

Afrekenen

De installatie is gratis bij DELTA. Laat je extra werkzaamheden uitvoeren? Vooraf afgesproken werkzaamheden kun je na afronding afrekenen via iDeal.

Afspraak maken en wijzigen

Wanneer we het installatiepakket naar je toesturen ontvang je van Guidion een sms en een e-mail. Daarin vind je jouw persoonlijke link waarmee je de afspraak met de monteur voor jouw adres kunt plannen. 

Komt de gemaakte afspraak toch niet uit? Je kunt deze in de meeste gevallen tot 24 uur van te voren afzeggen. De afspraak kun je het snelste wijzigen of afzeggen via de persoonlijke link in je e-mail of door te bellen met Guidion op telefoonnummer 020-3232769.

Mail kwijt?

Geen probleem! Neem dan contact op via de chat. Wij helpen je persoonlijk verder.

Open chat

Veelgestelde vragen

Om contact op te nemen met Guidion kun je bellen naar 020-3232769.

Heb je gekozen voor een DELTA Flexpakket via de coax kabel, dan zal de monteur het installatiepakket zelf meenemen en direct voor je installeren.

Heb je gekozen voor een DELTA Flexpakket via de glasvezel kabel, dan ontvangt je jouw pakket twee weken voor de door jou gekozen startdatum van je abonnement. Heb je gekozen voor een glasvezelpakket en er is nog geen glasvezelkabel aanwezig, dan zal dit nog eerst geïnstalleerd moeten worden.

Heb je gekozen voor onze installatieservice? Dan helpen onze monteurs je graag om alles keurig aan te sluiten. Je ontvangt een e-mail met een verzoek om een afspraak te maken. We houden je per mail en sms op de hoogte.

Doe je de installatie liever zelf? Bekijk hier onze handige stappenplannen voor onze modems om je op weg te helpen.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
Vragen over glasvezel? Bel 0118-22 55 25 Vragen over internet via kabel? Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.