Wil je je contract voor energie, kabel (radio en televisie),  televisie zenderpakketten,  internet of telefonie opzeggen? Kies hieronder de situatie die op jou van toepassing is:

Ben je reeds klant bij DELTA en ga je verhuizen? Dan verhuist je huidige contract met je mee.

Geef ons minimaal een week en maximaal twee maanden voor de verhuisdatum je nieuwe adres aan ons door via MijnDELTA.

Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0118 - 22 55 00 (normaal tarief).

Je gaat samenwonen? Gefeliciteerd!

Om het contract op te zeggen van de woning die je gaat verlaten, neem je contact op met onze Klantenservice. Dit kan via het telefoonnummer 0118 - 22 55 00 (lokaal tarief).

Jammer dat je overweegt om over te stappen naar een andere energieleverancier. Controleer voordat je je contract opzegt tot wanneer je een overeenkomst heeft met DELTA. Dat voorkomt vervelende verrassingen.

Verbreek je je contract met DELTA vóór de einddatum? Dan brengen wij je hiervoor een opzegvergoeding in rekening. Je hebt een opzegtermijn van 30 dagen. Meer over het opzeggen van je energiecontract, vind je op de pagina 'energiecontract annuleren of opzeggen'. 

Wij kijken graag voor je wat voor contract je met ons hebt en per wanneer je deze kunt opzeggen. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice via 0118 - 225500 (lokaal tarief).

Energie

Contracten kunnen niet overgenomen worden. Het contract moet beëindigd worden. Er kan een nieuw contract gestart worden op je naam. Hiervoor zijn je meterstanden nodig. 

Bij overlijden is het wel mogelijk dat de partner het contract overneemt. 

Wijziging persoonsgegevens
In onderstaande situaties is het mogelijk om een wijziging door te geven op je contract:

  • Spelfouten in de achternaam
  • Foutieve voorletters, als de geboortedatum en het bankrekeningnummer ongewijzigd blijven
  • Geboortedatum, als de voorletters en het bankrekeningnummer ongewijzigd blijven
  • Tussenvoegsels toevoegen, wijzigen of verwijderen
  • Aanvullingen op correspondentie- en notagegevens
  • (Onjuist) geslacht
  • Toevoegen tweede naam na huwelijk

Neem hiervoor contact met ons op. Houd je klantnummer bij de hand, dan kunnen wij je sneller helpen. 

Internet en telefonie

Internet, telefonie, Alles-in-1
Naamswijziging  is alleen mogelijk als het modem op het huidige adres blijft en de abonnementssoort ongewijzigd blijft. Het abonnement mag niet geblokkeerd zijn wegens een betalingsachterstand. 

In de volgende situaties wordt een verzoek tot naamswijziging in behandeling genomen:

  • Huwelijk / samenwonen 
  • Echtscheiding / ontbinding van samenwoning
  • Wijziging van gezinssituatie (bijv. zoon blijft in de woning van ouders achter)
  • Overlijden

Vul ons contractovernameformulier in en stuur deze naar ons toe.

DELTA Digitale TV (smartcard)
Bovenstaande criteria gelden ook bij overname van een smartcard. Download het contractovernameformulier op onze website. Stuur het volledig ingevulde en ondertekende formulier terug. Ons postadres vind je op het formulier. Bij contractovername moeten beide partijen het contractovernameformulier ondertekenen (niet bij overlijden).

Allereerst gecondoleerd met je verlies.

Als er iemand in de woning achter blijft, geef je deze wijziging via een formulier voor contractovername aan ons door. Stuur het volledig ingevulde formulier op. Download het formulier voor contractovername of vraag het telefonisch aan bij onze Klantenservice via het telefoonnummer 0118 - 22 55 00 (normaal tarief).

Blijft er niemand achter in de woning? Neem dan telefonisch contact op via 0118 - 22 55 00  (normaal tarief) of stuur een e-mail naar klantenservice@DELTA.nl. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens. Wij kunnen je dan direct van dienst zijn.

  1. Het klantnummer en de adresgegevens van de persoon die overleden is
  2. De naam en telefoonnummer van een contactpersoon

Wil je opzeggen om een andere reden? Neem dan contact op met onze Klantenservice via het
telefoonnummer 0118 - 22 55 00 (normaal tarief).