Kies je webmail

E04-, E05- of E06-foutmelding

Als je een van deze meldingen op je televisie ziet, komt dat waarschijnlijk doordat je smartcard niet helemaal goed in de ontvanger zit. Meestal is dat vlot op te lossen.

Voer de smartcard op de juiste manier in

Haal de smartcard uit de ontvanger en plaats deze daarna terug.

Heb je een HD-ontvanger? Steek de smartcard dan met de (gouden) chip aan de onderkant in de opening van de HD-ontvanger.

Gebruik je een CI+ CAM? Steek de smartcard dan met de (gouden) chip naar voren in de insteekmodule. Steek de insteekmodule (met de smartcard erin) in de moduleaansluiting van je televisie.

Maak de smartcard schoon

Haal de smartcard uit de ontvanger of insteekmodule en maak het gouden chipje op de smartcard schoon. Gebruik daar een schone doek voor. Daarna plaats je de smartcard weer in de ontvanger of insteekmodule.

Herstart de ontvanger

Haal de stekker van de ontvanger 10 seconden uit het stopcontact. Sluit de ontvanger weer aan. Wacht tot de ontvanger volledig is opgestart en check of de foutcode verdwenen is.

Test de smartcard in een andere ontvanger of televisie

Als je nog een andere ontvanger hebt, is het de moeite waard om daar de smartcard in te testen. Indien dit wel goed werkt, zit het probleem waarschijnlijk in je ontvanger in plaats van de smartcard.

Lost dit het probleem niet op? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag persoonlijk verder.

Kom je er niet uit?

Chat

Snelste!

Stel je vraag via chat

open chat

Facebook

Stel je vraag via Facebook Messenger

Open Facebook Messenger

Telefoon

Toon telefoonnummer

Internet via kabel: 0118 22 55 75
Glasvezel: 0118 22 55 25

Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.