MijnDELTA
Webmail
Zie je een E48- of E52-foutmelding op je televisie? Dan komt er geen (of een te zwak) signaal op de tv-ontvanger binnen. Dit kan helaas verschillende oorzaken hebben. Zo kan een defecte splitter of versterker de foutmelding veroorzaken.
Ook is het mogelijk dat de instellingen van de digitale tv-ontvanger niet goed zijn of dat het binnenkomende signaal niet goed genoeg is. Doorloop onderstaande stappen om te achterhalen wat er aan de hand is en hoe je dit probleem zelf oplost.
Is je woning gebouwd vóór 1985? Dan zit de hoofdaansluiting hoogstwaarschijnlijk in de woonkamer en heb je twee aansluitingen.
Is je woning van na 1985? De hoofdaansluiting zit waarschijnlijk in de meterkast en heeft één aansluiting.
Controleer of de tv-kabel direct is aangesloten op de hoofdaansluiting. Oftewel: Controleer of er één kabel van de tv-ontvanger naar de hoofdaansluiting loopt, zonder onderbrekingen (zonder eventuele splitters of versterkers).
Herstart de tv-ontvanger door deze 10 seconden van de stroom af te halen.
Lost dit het probleem niet op? Ga dan naar de volgende stap.
Herstel de fabrieksinstellingen van je tv-ontvanger.
Zoek via het menu van je tv-ontvanger de zenders. Volg hiervoor de stappen op deze pagina.