Kies je webmail

E48- of E52-foutmelding

Zie je een E48- of E52-foutmelding op je televisie? Dan komt er geen (of een te zwak) signaal op de tv-ontvanger binnen. Dit kan helaas verschillende oorzaken hebben. Zo kan een defecte splitter of versterker de foutmelding veroorzaken.

Ook is het mogelijk dat de instellingen van de digitale tv-ontvanger niet goed zijn of dat het binnenkomende signaal niet goed genoeg is. Doorloop onderstaande stappen om te achterhalen wat er aan de hand is en hoe je dit probleem zelf oplost.

Stap 1: Controleer of andere televisie(s) ook de foutcode hebben

  • Ik heb één televisie.
    Ga verder naar stap 2
  • Ook op andere televisies zie ik de foutcode
    Ga verder naar stap 2
  • Het probleem speelt alleen op deze televisie
    Dan heeft dit waarschijnlijk te maken met de bekabeling in je woning zelf. Controleer splitters, versterkers en kabels om het probleem op te lossen

Stap 2: Zoek de hoofdaansluiting

Is je woning gebouwd vóór 1985? Dan zit de hoofdaansluiting hoogstwaarschijnlijk in de woonkamer en heb je twee aansluitingen.

Is je woning van na 1985? De hoofdaansluiting zit waarschijnlijk in de meterkast en heeft één aansluiting.

Stap 3: Controleer de bekabeling

Controleer of de tv-kabel direct is aangesloten op de hoofdaansluiting. Oftewel: Controleer of er één kabel van de tv-ontvanger naar de hoofdaansluiting loopt, zonder onderbrekingen (zonder eventuele splitters of versterkers).

Stap 4: Herstart de ontvanger

Herstart de tv-ontvanger door deze 10 seconden van de stroom af te halen.

Lost dit het probleem niet op? Ga dan naar de volgende stap.

Stap 5: Herstel de fabrieksinstellingen van de ontvanger of televisie

Herstel de fabrieksinstellingen van je tv-ontvanger. 
Zoek via het menu van je tv-ontvanger de zenders. Volg hiervoor de stappen op deze pagina.

Kom je er niet uit?

Chat

Snelste!

Stel je vraag via chat

open chat

Facebook

Stel je vraag via Facebook Messenger

Open Facebook Messenger

Telefoon

Toon telefoonnummer

Internet via kabel: 0118 22 55 75
Glasvezel: 0118 22 55 25

Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.