Getest: 'DELTA-klantenservice het best bereikbaar van Nederlandse internetproviders'
14 mei 2019DELTA komt het beste uit de bus in een onderzoek naar de bereikbaarheid van de klantenservice van tien Nederlandse internetproviders. Gemiddeld genomen krijgen klanten binnen 1 minuut en 20 seconden een klantenservicemedewerker aan de lijn. DELTA heeft daarmee de best bereikbare klantenservice in de sector. De onafhankelijke internetvergelijkingswebsite ProviderCheck voerde het onderzoek uit. ProviderCheck nam naast DELTA ook KPN, T-Mobile, Tele2, Ziggo en andere internetproviders de maat. De onderzoekers klokten de wachttijd voordat een klant een medewerker van de klantenservice aan de lijn krijgt.
Twintig keer, vier vragen
Ze belden alle providers twintig keer met vier verschillende vragen. Je kunt denken aan vragen over een factuur, over een probleem met de internetverbinding of over een aanpassing of opzegging van het abonnement. Om de test eerlijk te laten verlopen, zijn alle providers steeds op hetzelfde moment op dezelfde dag gebeld. Het is de tweede editie van ProviderCheck’s halfjaarlijks onderzoek naar de bereikbaarheid van klantenserviceafdelingen."We zijn erg blij dat we onze klanten zo snel kunnen helpen aan de telefoon", reageert Maurice Klinker, manager van de klantenservice. Ondanks de goede score in de vorige editie, zijn er verbeteringen doorgevoerd. "Toen we onze klanten vroegen wat ze belangrijk vinden en op welke vlakken wij nog konden verbeteren, gaven ze aan dat onze klantenservice beter kon. Daar hebben we naar geluisterd. We hebben onze medewerkers nog beter opgeleid en zorgen ervoor dat telefonische vragen op de juiste plekken binnenkomen, zodat we ze snel en goed kunnen beantwoorden."