50.000 Zeeuwse huishoudens door DELTA voorzien van glasvezel

DELTA heeft in Zeeland bij 50.000 adressen glasvezel aangelegd. Daarmee heeft meer dan een kwart van de Zeeuwse huishoudens toegang tot de nieuwste internettechnologie. DELTA vierde de mijlpaal in de Van Reenenstraat in Vlissingen en ging daar met een minifanfare en cadeaus langs bewoners om ze te feliciteren.

Voor de aanleg is tot nu toe ongeveer 640 kilometer gegraven. Zeeland telt iets meer dan 177.000 huishoudens. DELTA wil dat eind van dit jaar 100.000 adressen toegang hebben tot deze nieuwste internettechnologie.

Toename dataverkeer

“In onze thuisprovincie voorzien we de Zeeuwen al jaren van het snelste internet via de kabel. Ook in de toekomst blijven we koploper”, zegt CCO Ludolf Rasterhoff van DELTA. “Het dataverkeer neemt elk jaar fors toe en tijdens corona is dat proces extra versneld. Met ons glasvezel heb je toegang tot het snelste internet van het land en zijn huishoudens voorzien van een toekomstbestendige internetverbinding met een gelijke up- en downloadsnelheid.”

24 nieuwe plaatsen

In 2022 staan onder meer Arnemuiden, Heinkenszand, Sluiskil, Wemeldinge en nog twintig plaatsen op de planning om te voorzien van glasvezel. Meer informatie over het aanlegproces en een overzicht van de plaatsen waar DELTA de komende tijd aan de slag gaat, staat op delta.nl/glasvezelzeeland. DELTA informeert bewoners persoonlijk zodra er wordt begonnen met de aanleg in hun buurt.

Nieuwste generatie glasvezel

In Kapelle is DELTA als eerste in Nederland begonnen met het uitrollen van de nieuwste generatie glasvezel. Daarmee zijn snelheden mogelijk tot 8 gigabit per seconde. Deze technologie wordt nu standaard uitgerold in nieuwe gebieden waar glasvezel door DELTA wordt aangelegd.

Over DELTA

DELTA is een merk van DELTA Fiber, het snelst groeiende glasvezelbedrijf van Nederland. Zo’n 950.000 adressen zijn door heel Nederland aangesloten op het netwerk van DELTA Fiber. Maandelijks komen er zo’n 20.000 aansluitingen bij. Het is de bedoeling dat in 2025 zo’n 2 miljoen huishoudens toegang hebben tot het netwerk van DELTA Fiber.

Onder de merken DELTA en Caiway levert DELTA Fiber internet met gigabitsnelheden, interactieve tv en vaste en mobiele telefonie aan zowel consumenten als bedrijven. Bij DELTA Fiber werken ruim duizend medewerkers.