DELTA maakt telecom- en energierekening overzichtelijker

DELTA gaat de facturatie voor telecomdiensten en energie overzichtelijker maken. De telecomdiensten worden dan niet meer via twee aparte facturen verrekend. Zo komt er één factuur voor energie en één factuur voor alle telecomdiensten.

Vroeger leverde DELTA alleen energie en kabeltelevisie. Daarom staan deze producten van oudsher nog steeds op één factuur. Later nam DELTA de internetprovider ZeelandNet over en ging ook digitale diensten leveren, zoals internet, telefonie en extra tv-pakketten. Deze diensten werden apart gefactureerd door ZeelandNet. Later wijzigde de naam naar DELTA Fiber Nederland.

Vanaf 1 december maakt DELTA duidelijk onderscheid in facturatie van energie (stroom en gas) en digitale diensten (internet, tv en bellen).

Wat merken klanten verder

Niet alleen maakt DELTA facturen overzichtelijker, ook komt het bedrijf met nieuwe online omgevingen die geschikt zijn voor mobiel gebruik en waarin klanten hun eigen producten en diensten eenvoudig kunnen beheren en aanpassen. De komende tijd richt DELTA zich op het uitbreiden van online zelfservice.

“Klanten vinden het fijn om eenvoudig zelf dingen te kunnen regelen. Steeds vaker gebruiken ze daarvoor hun mobiele telefoon. In die behoefte willen we voorzien”, zegt directeur Ludolf Rasterhoff. “Onze nieuwe online omgevingen maken het mogelijk om zelf eenvoudig telecomproducten te kiezen en dit ook weer te wijzigen, als je dat wil.”

Om dit mogelijk te maken, neemt DELTA een nieuw klantsysteem in gebruik. Klanten worden persoonlijk geïnformeerd over wat er voor hen wijzigt en vanaf wanneer en hoe ze toegang krijgen tot de nieuwe MijnDELTA.