DELTA ondersteunt extra in Zeeland na coronamaatregelen

DELTA helpt de zorgsector, scholen en het bedrijfsleven met extra bandbreedte om de Zeeuwse economie en maatschappij draaiend te houden. Met het groeiend aantal thuiswerkers, onderwijs op afstand en de uitdagingen in de zorgsector is een goede dataverbinding van cruciaal belang. Consumenten krijgen tijdelijk dertien extra zenders in hun pakket.

Een groot aantal Zeeuwse gemeenten, zorginstellingen, scholen en bedrijven hebben een e-mail ontvangen waarin DELTA aanbiedt om mee te denken met de uitdagingen waar deze organisaties voor staan. Waar nodig en technisch mogelijk wil DELTA voor een bepaalde periode kosteloos de bandbreedte uitbreiden of telefonie-oplossingen bieden.

Extra netwerkcapaciteit

“Veel organisaties staan voor een enorme uitdaging. Bedrijfsprocessen moeten anders worden ingericht, veel mensen werken vanuit huis, kinderen krijgen digitaal les en er wordt veel van de zorgsector gevraagd op dit moment”, zegt Mariska van der Hulst van DELTA. “We willen graag ons steentje bijdragen in Zeeland. En helpen daar waar mogelijk met extra netwerkcapaciteit.”

Ook voor consumenten doet DELTA iets extra’s. Zo zijn er voor de komende periode dertien zenders kosteloos toegevoegd aan het basispakket. Het gaat onder meer om Nick Jr., RTL Crime en Comedy Central Extra.

Dat veel mensen op dit moment thuis zijn door de coronamaatregelen is ook merkbaar in het netwerkverkeer. Bij DELTA is dit met 10 tot 15 procent toegenomen over de dag heen. Dat komt door een optelsom van meer mensen die tegelijkertijd van het netwerk gebruikmaken. Denk aan thuiswerken waarbij veel online wordt overlegd met video, kinderen die digitaal les volgen en er wordt meer tv gekeken en gestreamd.

Gepland onderhoud uitgesteld

Nu veel mensen thuiswerken en afhankelijk zijn van deze internetverbinding om hun werk zo goed mogelijk te doen, stelt DELTA alle geplande, niet noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden uit. Zo kan iedereen ongestoord doorwerken via de internetverbinding thuis.