Voordelig sim only-abonnement, of de nieuwste smartphone?

Heb je een nieuwe telefoon nodig, of alleen een nieuw, razend voordelig mobiel abonnement (sim only)? Klanten van DELTA Mobiel kunnen kiezen. Maar wat is de beste keuze voor jou?

Wie een mobiel abonnement afsluit bij DELTA Mobiel, belt, appt en surft op het beste 4G(+) netwerk van T-Mobile tegen een lage prijs. Mocht je al internet hebben van DELTA, dan profiteer je bovendien elke maand van kortingen en gratis extra’s.

"We geven 2,50 euro korting per maand op sim only-abonnementen. Dat doen we omdat we denken dat niet iedereen de allernieuwste smartphone nodig heeft."
Francis Miltiade
senior shopadvisor DELTA Mobiel

Bij DELTA Mobiel kun je kiezen uit drie verschillende, voordelige bundels, zodat je precies krijgt wat je nodig hebt. En dan is er ook nog de keuze: wil je bij je nieuwe abonnement ook een nieuwe telefoon, of werkt je huidige telefoon nog goed, en ga je voor een sim only-abonnement — nóg voordeliger, en maandelijks opzegbaar?

Het kan alle twee. Maar hoe weet je wat voor jou de beste keuze is? We vragen het senior shopadvisor Francis Miltiade. Zij helpt klanten dagelijks met deze vraag in de DELTA-winkel in Terneuzen.

Hoeveel bespaar ik met een sim only-abonnement?

"We geven 2,50 euro per maand korting op sim only-abonnementen. Dat doen we omdat we denken dat niet iedereen elk jaar weer de allernieuwste smartphone nodig heeft. De batterij in mobiele telefoons gaat tegenwoordig veel langer mee dan vroeger, en smartphones blijven meestal lange tijd genoeg werken. Daarnaast betaal je natuurlijk geen kosten voor het afbetalen van een nieuwe telefoon. Er is al een DELTA Sim Only-abonnement voor maar 10 euro per maand in het eerste half jaar, als je alle kortingen meerekent!"

Hoe weet ik of ik mijn telefoon moet vervangen?

"Mijn collega’s en ik adviseren je daar graag over in een van de drie DELTA-winkels. We zullen je bijvoorbeeld vragen naar hoe je je telefoon gebruikt: gebruik je je ‘m vooral om te whatsappen en af toe te e-mailen, of ben je iemand die zijn telefoon heel intensief gebruikt? De belangrijkste vraag kun je jezelf vast stellen: doet mijn telefoon nog wat ik wil dat het doet, en voelt het nog lekker snel?"

Als ik dat wil, kán ik dus wel kiezen voor een nieuwe telefoon bij mijn abonnement. Hoe werkt dat?

"Natuurlijk, en we hebben smartphones in elke prijsklasse en voor iedere soort beller — we lichten er in dit online magazine elke maand een paar voor je uit. Bij DELTA Mobiel kun je er voor kiezen om de telefoon gelijk af te rekenen, of (deels) op afbetaling te kopen. Dat laatste betekent dat je, naast je abonnementskosten, elke maand iets afbetaalt voor de nieuwe telefoon. Wil je bijvoorbeeld een smartphone die in onze shop 240 euro kost, dan betaal je daar, verspreid over 24 maanden, elke maand een tientje voor."

Een nieuwe telefoon bij je abonnement is alleen mogelijk bij een contract van twee jaar. Vanaf 250 euro wordt er getoetst en geregistreerd bij Stichting BKR. Daar lees je hier meer over. Goed nieuws:  DELTA Mobiel heeft ook geweldige smartphones onder de 250 euro!

Hoe lang duurt het om een nieuw abonnement bij jullie af te sluiten? Kan ik bellend de winkel uit lopen?

"Het kan heel snel gaan, ja! Het ligt eraan of je je huidige telefoonnummer wilt behouden, of een nieuw nummer ook oké vindt. Indien het laatste, dan kun je direct gebruik maken van DELTA Mobiel. Als je je telefoonnummer wilt houden, dan is er vaak een opzegtermijn van een maand bij je oude provider. Je krijgt dan wel gelijk je nieuwe simkaart mee naar huis, waar je een maandje later mee kunt bellen. (Wij regelen trouwens alles met je oude provider.)"

"Als je kiest voor een nieuwe telefoon, krijg je die ook gelijk mee naar huis, zolang de voorraad strekt. Een eventuele BKR-toetsing en -registratie doen we direct in de winkel en is zo gepiept. Neem in elk geval een geldig legitimatiebewijs mee, dat is het enige dat we nodig hebben."

Hoe kan ik een nieuw abonnement afsluiten, en waar kan ik terecht als ik advies wil bij het maken van een keuze?

"Kom even langs in een van onze drie winkels, dan help ik je, of een van mijn collega’s natuurlijk. We zullen ook met je meedenken wat de beste keuze voor jou is. Trouwens, we helpen je ook ná het afsluiten van een abonnement. Bijvoorbeeld wanneer je net bent overgestapt van een iPhone naar een Android-smartphone, en er niet helemaal uitkomt. Of als je hulp nodig hebt bij het installeren van je e-mail of voicemail, of bij het overzetten van foto’s, apps en contacten van je oude naar je nieuwe telefoon."

Er zijn trouwens nog veel meer extra’s voor klanten die naast een DELTA Mobiel abonnement, ook internet van DELTA hebben. Daar lees je hier meer over. En hier vind je al onze telefoons en abonnementsbundels.

Mobiel erbij? Nu 12 maanden 4,- extra korting per maand

Heb je thuis internet van DELTA? Neem dan nu ook mobiel erbij. Nu twaalf maanden 4 euro extra korting. Een abonnement met 1 GB data heb je al vanaf 2,50 euro per maand.