Zakelijke apps

Maak je organisatie slimmer met deze 9 handige apps

Of je nu zzp’er bent, tachtig uur per week rondracet als CEO van een grote organisatie of in een klein team werkt op een startup: apps zijn er om je hectische leven als professional makkelijker te maken. Hier vind je een overzicht van 9 zakelijke apps die jou en je onderneming slimmer, sneller en efficiënter maken op het gebied van HR, accounting, vitaliteit en projectmanagement.

Betere HR met BambooHR en Talmundo

De app van BambooHR is speciaal ontwikkeld voor het midden- en kleinbedrijf. De slimme software ondersteunt je tijdens het gehele HR-proces; van het vinden van de juiste kandidaat tot onboarding en salaris- en verlofregelingen. Met de inzichtelijke rapportagetool wordt het organiseren en houden van functie- en beoordelingsgesprekken bovendien een stuk beter en persoonlijker.

Nog meer aandacht voor onboarden? Met Talmundo zorg je ervoor dat nieuwe medewerkers hun enthousiasme en positiviteit aan de start van hun nieuwe baan langer vasthouden, en daardoor beter integreren in je team en bedrijf. Voordat de nieuwe medewerker aan de slag gaat, krijgen ze via een online omgeving allerlei informatie over het bedrijf en hun functie, en kunnen ze feedback geven over het wervingsproces. De cijfers van Talmundo laten zien dat zo’n aanpak een stuk effectiever is dan op de eerste dag overspoeld worden met Powerpoints en trainingen.

Tijd besparen met Evernote en Rescuetime

Zit je altijd boordevol goede ideeën, ook in het midden van de nacht of onderweg naar een meeting? Met Evernote kun je al je plannen en to-do-lijstjes opslaan in de cloud, zowel in tekstvorm als audio-opname. Ook handig: je deelt dat allemaal eenvoudig met anderen, en wijst notities in een handomdraai toe aan workflows voor projecten. Het maakt niet uit op welk device je dat doet, de app synchroniseert automatisch je bestanden.

Een drukke agenda betekent dat je vaak dingen door elkaar doet, waardoor je misschien meer tijd besteed aan zaken dan je wilt. Rescuetime registreert automatisch de tijd die je besteedt aan projecten, op websites en in applicaties, en stuurt je aan het einde van de dag een rapportage zodat je een beter inzicht krijgt in je efficiëntie. Snel afgeleid of juist vast in een hyperfocus? De app geeft je een tik op de vingers als je overmatig aan een project werkt of te lang zit te neuzen op social media. Zo blijf je gefocust op je werk.

2Daysmood en TipTrack maken medewerkers betrokken

Samen werken aan meer werkgeluk: dat is het doel van 2Daysmood. Logisch, want blije werknemers hebben meer succes, werken harder en hebben minder kans op uitval. Met 2Daysmood monitor je met vragenlijsten de tevredenheid, betrokkenheid en stress- en energieniveau van je medewerkers in een realtime dashboard. Deze kennis gebruik je om effectiever feedback te geven en problemen op tijd te signaleren.

Een goede toevoeging hierop is Tiptrack. Met deze app krijgen medewerkers door middel van zelfscans meer inzicht in hun loopbaan, ontwikkeling, financiën, gezondheid en balans tussen werk en privéleven. Afhankelijk van een persoonlijk profiel en scanresultaten ontvangen medewerkers tips om meer vooruitgang te boeken en aan knelpunten te werken door mijlpalen in te stellen. De app biedt op basis van resultaten ook opleidingen en trainingen aan.

Slimmer samenwerken met Trello

Trello maakt het (samen)werken aan projecten makkelijker, efficiënter en productiever. Of je nou met een groot team werkt aan een presentatie bij een potentiële klant of een lange wereldreis plant; bij Trello krijg je inzicht in wat er gedaan moet worden en wie daarvoor verantwoordelijk is. De app maakt het mogelijk om zogenaamde borden te maken met to-do-lijstjes, workflows en taken. Aan iedere stap in het proces kun je checklists, opmerkingen en andere details toevoegen, en bepalen wie wat wanneer moet doen.

De overzichtelijke visuele presentatie van Trello zorgt ervoor dat je altijd het overzicht behoudt op de voortgang en snel struikelblokken signaleert. Bovendien is het mogelijk om Trello met talloze andere apps te integreren, en zijn er veel extensies beschikbaar met nieuwe functionaliteiten die het organiseren en managen van projecten makkelijker maakt.

Je administratie op orde met Quickbooks

Quickbooks is een toegankelijk totaalpakket voor de kleine ondernemer die graag zelf zijn of haar bedrijfsadministratie en boekhouding doet. Met Quickbooks kun je budgetten bijhouden, orders aanmaken, automatisch facturen sturen, uitgaven en voorraad beheren, bonnen opnemen en meer. De software is beschikbaar via het web, op je desktop of een mobiele app, zodat je op ieder moment inzicht hebt in de gezondheid van je bedrijf.

Genius Scan maakt een einde aan je papierwinkel

Als zzp’er heb je het vaak veel te druk met je werk en acquisitie om je administratie netjes en up-to-date te houden. Het resultaat: een map vol bonnetjes, facturen, offertes en andere belangrijke documenten die je aan het einde van het jaar moet doorspitten om alles op orde te krijgen.

Met de Genius Scan App is die papierwinkel verleden tijd: nadat je een foto van het bonnetje of factuur maakt, zet de app deze automatisch voor je om in een pdf-bestand en stuurt ‘m vervolgens door naar Drive, Dropbox of Evernote.

DELTA Zakelijk

Met DELTA kies je voor razendsnel internet, voordelig bellen via de cloud en meer. En dat tegen uitzonderlijk scherpe tarieven!