Middelburg, 07 - 10 - 2016

Breedband internet in Zeeuwse buitengebieden

Strategische samenwerking Greenet en DELTA

Huishoudens en bedrijven in het landelijke Zeeuwse gebied (ook wel buitengebied) kunnen binnenkort ook internetten via een betrouwbare breedbandaansluiting. Greenet en DELTA gaan een strategische samenwerking aan door hun netwerken te combineren.

Na de succesvolle pilot met het aanbieden van breedbanddiensten in een buitengebied van de gemeente Sluis eind vorig jaar, wordt de samenwerking op korte termijn uitgebreid in andere gebieden van Zeeland. Beide bedrijven versterken elkaar door netwerken en faciliteiten efficiënt aan elkaar te koppelen. DELTA levert de glasvezelkabel waarop het draadloze netwerk van Greenet wordt aangesloten. Greenet is daarmee de leverancier van breedbandverbindingen aan klanten.

Bart Heinink, Directeur van Greenet “Het uitgebreide glasvezelnetwerk dat DELTA heeft in de provincie Zeeland voorziet een groot aantal inwoners van internet en telefonie. Met de inzet van de modernste draadloze (TD-LTE) technologie van Greenet kunnen ook de bewoners en bedrijven in het buitengebied van deze diensten gebruik maken.”
Harko Buringh, Manager Business Unit Retail: “Door de krachten te bundelen zorgen we samen voor de oplossing van een betrouwbare internetaansluiting in de Zeeuwse buitengebieden. Dit past uitstekend bij onze ambitie om alle Zeeuwen met elkaar te verbinden.”

In eerste instantie profiteren de bewoners in de gemeente Sluis van de samenwerking. Op korte termijn volgen ook andere gebieden in Zeeland.

Over Greenet

Greenet is een aanbieder van breedbandinternet voor het buitengebied in Nederland. Greenet gebruikt onder meer de meest moderne draadloze technologie om mensen in het buitengebied een alternatief te bieden voor vaste lijnen. Greenet biedt breedband internet en diensten aan met eigen netwerken verspreid door Nederland en biedt hier een volwaardig alternatief voor een internetaansluiting via vaste netwerken als kabel, adsl of glasvezel.

Over DELTA

DELTA levert energie, energie- en infradiensten en digitale services. DELTA is onlosmakelijk verbonden met Zeeland: enerzijds door het aanleggen van de infrastructuur om de provincie te voorzien van gas, elektriciteit, water, internet, telefonie en televisie. Anderzijds speelt DELTA een belangrijke rol in het verbinden van mensen in Zeeland. DELTA brengt mensen samen. Dat doen we door het aanbieden van producten en diensten, door onze betrokkenheid bij maatschappelijke projecten en door sponsoring. DELTA verbindt zo als werkgever, als leverancier en als maatschappelijke partner. Op de zakelijke markt is DELTA actief op het gebied van energie en digitale dienstverlening.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Greenet, Bart Heinink, Oprichter Greenet, telefoon 035 - 76 31 131

DELTA N.V., Tim Brouwer, Woordvoerder Energie & Multimedia, telefoon 06 – 51 79 15 65
Correspondentieadres: Postbus 5048, 4330 KA Middelburg
Hoofdkantoor: Poelendaelesingel 10, 4335 JA Middelburg