Marketing Manager Mobiel

Wil jij investeren in je toekomst én ben je een ondernemende professional met ambitie en doorzettingsvermogen? Bij DELTA Fiber Nederland kun je rekenen op een uitdagende loopbaan. Wij bieden je volop kansen om jezelf te ontwikkelen als persoon en als professional in je vakgebied.

Wie zijn wij

DELTA Fiber Nederland (DFNL) loopt voorop in de glasvezel revolutie en wil voor zijn Telecom producten en diensten de beste keuze zijn van haar bestaande en nieuwe klanten. Met veel plezier leveren wij dagelijks internet, tv en telefonie aan consumenten en ondernemers voor klanten van onder andere de merken DELTA en Caiway.

Daarbij investeren we continu in onze organisatie en ons netwerk om nog meer klanten te kunnen bereiken, verspreid over heel Nederland! DELTA Fiber Nederland is de werkgever achter de merken DELTA en Caiway.

Jouw nieuwe werk en afdeling

Als Marketing Manager Mobiel ben jij verantwoordelijk voor het afstemmen van de propositie Mobiel van het Caiway merk op de wensen van de klant. Daarbij houd je rekening met de trends en ontwikkelingen in de markt en zorg je voor aansluiting op de bedrijfsstrategie. Doel is het ontwikkelen en beheren van een succesvol mobiele strategie waarbij steeds meer Caiway internet/tv klanten naar grote tevredenheid gebruik gaan maken van Caiway mobiel.

Het aandachtsgebied van de marketingmanager is gericht op het analyseren van klantbehoeften, wensen en eisen vertalen in producteigenschappen en portfolio en borgen dat de mobiele propositie de gewenste bijdrage aan de bedrijfsstrategie levert.

Dit betekent concreet:

  • Klant behoefte onderzoeken en vertalen naar inhoud van het product;
  • Opstellen en bewaken businessplannen voor mobiel;
  • Mede-ontwikkelen en uitvoeren van de strategische-, tactische en operationele markt- en conceptstrategie als ook productportfolio;
  • In samenwerking met sales en commercieel & technisch productmanagement een product- en marketing strategie ontwikkelen en sturing geven aan de uitvoering daarvan;
  • In samenwerking met marketing en communicatie, en in afstemming met het sales team, ondersteunende acties opzetten om de geambieerde sales resultaten te halen;
  • Verantwoordelijk voor de groei van de mobiele base en bijbehorende omzet en marge. Belangrijkste metrics hierbij zijn de ARPU,de “klantenbase mobiel”, en de penetratie op de internetbase.
  • Verantwoordelijk voor verhogen van de NPS en klanttevredenheid Mobiel, en zorgen voor de allerbeste customer experience van bestellen, activeren en gebruik i.s.m. het CX team.
  • Samen met technisch productmanagement, de ketenmanager en de klantenservice monitoren en borgen dat processen van de dienst goed verlopen (b.v. overstapproces);
  • Introductie, marketing en doorontwikkeling van de MijnCaiway Mobiel app;

Wij vragen

  • Minimaal 5 jaar ervaring in de telecom branche. Specifiek voor Mobiele diensten is een pré.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van productmarketing (van digitale diensten;
  • Een zelfsturende professional die met zijn/haar enthousiasme de organisatie in beweging krijgt;
  • Kennis van- en ervaring met klant behoefte onderzoek;
  • Ervaring in het creëren van nieuwe business modellen;
  • Ervaring met Customer Life Cycle management;
  • Een teamplayer binnen het productmanagement/marketing team maar ook met collega’s van andere afdelingen zoals de technisch productmanager, verkoopkanalen en IT.
  • Ownership. De termen wij en zij ken jij niet. Jij bent wij. En wij leveren de best mogelijk allround dienstverlening voor de klant.

Dit ben jij

Je vindt het leuk om bij een telecombedrijf te werken dat niet corporate is, snel groeit en een ‘can-do’ mentaliteit heeft. Jij weet prima je weg te vinden binnen een snel veranderende organisatie, de markt van telecommunicatie en de mobiele markt in het bijzonder. Je kunt hierin zelfstandig en op eigen initiatief opereren.

Je vindt het leuk om richting te geven aan de plannen die er liggen en om er voor te zorgen dat alles op de juiste plek en het juiste moment samenkomt. Jij wilt de complexiteit van telecom processen doorgronden teneinde dit voor klanten en de organisatie zo simpel, plezierig, effectief en efficiënt te maken.

Het is belangrijk dat je je omgeving snel eigen kunt maken. En je werkt graag samen met verschillende disciplines binnen Delta Fiber Nederland en met externe partijen.

Wij bieden

We bieden je uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals een collectieve ziektekostenverzekering en aantrekkelijke korting op bijvoorbeeld de abonnementskosten van jouw sportclub. Met jouw Benefit Budget bepaal je zelf hoe je je arbeidsvoorwaarden inzet.

Ook zijn er volop ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie. De standplaats van deze functie is Schiedam.

Interesse

Ben je geïnteresseerd in deze functie? Dan ontvangen wij graag jouw CV en motivatiebrief! Stuur ons je gegevens op via vacatures@deltafibernederland.nl.

Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.