MijnDELTA
Online TV
Webmail
Vanaf 1 januari 2025 wijzigen de prijzen van onze pakketten voor internet, tv en bellen via glasvezel. Hieronder zie je over welk(e) abonnement(en) het gaat en daarbij de nieuwe prijs. Voor alle wijzigingen geldt uiteraard dat ze pas ingaan zodra het door jou bestelde abonnement is geactiveerd én een eventueel actietarief is verstreken.
Heb je je ingeschreven voor glasvezel maar is jouw aansluiting nog niet geactiveerd? Voor alle wijzigingen geldt uiteraard dat ze pas ingaan zodra het door jou bestelde abonnement is geactiveerd en een eventueel actietarief is verstreken.
Huidige voorwaarden |
Nieuwe voorwaarden |
Artikel 30 |
Artikel 15 |
30. Heeft u schade? 30.1 Houden wij ons niet aan de overeenkomst? Is ons dat te verwijten, oftewel volgens de wet ons toe te rekenen, en heeft u daardoor directe schade? Dan betalen wij deze directe schade. Het maakt niet uit of het onze verantwoordelijkheid is, of de verantwoordelijkheid van iemand anders die voor ons werkt. Hierbij geldt dat we alleen aansprakelijk zijn als dit hieronder staat. Het kan zijn dat een gebeurtenis leidt tot schade bij meer klanten. In een dergelijk geval betalen we voor die gebeurtenis maximaal het aangegeven bedrag. Dit bedrag verdelen wij dan naar evenredigheid over iedereen die ook deze schade bij deze gebeurtenis heeft geleden. 30.2 Als wij verplicht zijn tot het vergoeden van de schade, betalen wij in het geval van schade aan zaken of personen en bij overlijden ten hoogste € 2.000.000,- per gebeurtenis. 30.3 Als de schade aan zaken of personen en bij overlijden echter voortkomt uit werkzaamheden op uw adres, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot € 250.000,- per gebeurtenis. 30.4 Bovendien, als u de diensten niet alleen voor huishoudelijke doeleinden gebruikt, is de vergoeding voor schade, hieronder vallen niet letselschade of schade ten gevolge van overlijden, beperkt tot maximaal € 2.500,-. 30.5 Andere directe schade die wij veroorzaken, is altijd en per klant beperkt tot een bedrag van € 1.500,- met een maximum van € 500.000,- per gebeurtenis. Uitsluitingen 30.6 Wij betalen u niet de schade die niet als directe schade wordt gezien. Waarbij u door het gebruik van onze diensten voor uw beroep of bedrijf ermee instemt dat onder niet directe schade in ieder geval valt (maar niet beperkt tot): de schade als gevolg van een bedrijfsstilstand, gegevensverlies, omzetverlies, vergoedingen die u derden dient te betalen (inclusief boetes), winstderving en verlies aan reputatie. 30.7 Veroorzaken we schade met opzet of omdat we roekeloos zijn en we weten dat de schade daaruit zou ontstaan? Dan zijn we wel volledig aansprakelijk. 30.8 Fouten van andere aanbieders kunnen ons niet aangerekend worden. Bijvoorbeeld fouten van aanbieders van netwerken en diensten waarmee onze netwerken direct of indirect zijn verbonden. Denk ook aan fouten van de partij die u een connectiviteitsdienst levert en wij leveren enkel een aanvullende dienst. Of aanbieders van contentdiensten, zoals apps en televisiediensten. Melden schade 30.9 Meld ons deze schade onmiddellijk. In ieder geval binnen twee maanden nadat u deze schade kreeg. Meldt u de schade pas na twee maanden? Dan betalen we niets, tenzij u aannemelijk kunt maken dat u deze schade niet eerder kon melden. Derden 30.10 Deze aansprakelijkheidsregeling geldt ook voor derden die wij voor de uitvoering van de overeenkomst hebben ingeschakeld, en ook voor personen voor wie wij of die derden aansprakelijk zijn. Storing 30.11 Is er sprake van een netwerkstoring van de diensten, dan is onze compensatieregeling van toepassing. Daarbij is het uitgangspunt dat u de compensatie moet aanvragen. Doet u dat niet, dan compenseren wij ook niet. |
Verantwoordelijkheid & Aansprakelijkheid Delta 15.1 In geval van een tekortkoming is Delta aansprakelijk, tenzij Delta aantoont dat deze tekortkoming niet aan haar is toe te rekenen. Dit voor zover de wet dat bepaalt en de aansprakelijkheid in deze Algemene Voorwaarden niet wordt beperkt of Als (en voor zover) de schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Delta, blijven de in deze Algemene Voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid van Delta buiten toepassing. 15.2 Bij een Overeenkomst voor levering van een Dienst is Delta slechts aansprakelijk voor directe schade die u lijdt als gevolg van een aan Delta toe te rekenen tekortkoming bij de uitvoering van die Overeenkomst tot een bedrag van €5.000,- per gebeurtenis, of reeks van samenhangende gebeurtenissen. Als de aansprakelijkheid van Delta door verschillende klanten voor dezelfde gebeurtenis of voor een aantal met elkaar samenhangende gebeurtenissen kan worden ingeroepen, is de totale vergoeding beperkt tot een bedrag van €500.000,-. De vergoeding wordt dan pro rata per klant berekend aan de hand van de omvang van zijn vordering in het geheel van vorderingen. 15.3 Delta is uitsluitend verantwoordelijk voor de goede werking van de door Delta in bruikleen gegeven of verhuurde Eindapparaten. Delta draagt geen verantwoordelijkheid voor de goede werking van overige Eindapparaten die al dan niet in samenhang met de verstrekte Eindapparaten wordt gebruikt. Als Delta de Eindapparaten niet alleen heeft geleverd, maar ook voor u heeft geïnstalleerd en aangesloten, is Delta bovendien verantwoordelijk voor de goede installatie en aansluiting van de Eindapparaten. De aansprakelijkheid van Delta is in alle gevallen beperkt tot herstel of vervanging van de Eindapparaten, dan wel het opnieuw uitvoeren van de installatie of aansluiting. Aansprakelijkheid voor schade die het gevolg is van ander dan normaal gebruik van de Eindapparaten door u, is in alle gevallen geheel uitgesloten. 15.4 Bij een Overeenkomst die dient tot levering van een Zaak, is bij de onder lid 1 bedoelde schade de vergoeding van Delta per gebeurtenis beperkt tot het bedrag van de factuurwaarde van de geleverde Zaak. 15.5 In geval van zaakschade is de aansprakelijkheid van Delta in afwijking van de artikelen 2 en 15.3 beperkt tot een bedrag van €10.000,- per gebeurtenis of reeks van samenhangende gebeurtenissen. 15.6 In geval van schade ten gevolge van dood of letsel is de aansprakelijkheid van Delta in afwijking van de artikelen 15.2 en 15.3 beperkt tot een bedrag van €100.000,- per gebeurtenis of reeks van samenhangende gebeurtenissen. 15.7 De aansprakelijkheid van Delta voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van afnemers van u, schade verband houdende met het gebruik van door klant aan Delta voorgeschreven zaken, materialen of programmatuur van derden is uitgesloten. Delta is hiernaast niet aansprakelijk voor schade verband houdende met verminking, vernietiging of verlies van gegevens of documenten. 15.8 U draagt de volledige verantwoordelijkheid voor het gebruik van de Dienst, Eindapparaten, Programmatuur, Toegangscode, Smartcard, Geleverde Zaak, het Netwerkaansluitpunt en U beschermt Delta tegen aanspraken van derden die voortvloeien uit dit gebruik. 15.9 Delta is niet verantwoordelijk voor het verlies van uw gegevens die u zelf in beheer heeft, tenzij uitdrukkelijk anders is U moet zelf zorgen voor adequate beveiliging en back-up van die gegevens. 15.10 Eventuele aanspraken dienen binnen een jaar na het ontstaan van de aanspraak geldend gemaakt te worden, anders vervalt de aanspraak. Bovendien als u de Diensten ook voor zakelijke/beroepsmatige doeleinden gebruikt, is de vergoeding voor schade, hieronder vallen niet letselschade of schade ten gevolge van overlijden, beperkt tot maximaal € 2.500,-, |
Artikel 32 & 33 |
Artikel 7 |
32. Wijzigingen 32.1 Wij mogen deze Algemene Voorwaarden, onze diensten (waaronder Overige Voorwaarden) en tarieven altijd eenzijdig veranderen. Veranderen wij deze? Dan informeren wij u schriftelijk of digitaal, minimaal één maand voor de verandering ingaat. 32.2 Verandert er iets in uw situatie? Of gebeurt er iets dat belangrijk is voor de levering van de dienst? Geef dat dan onmiddellijk aan ons door. Bijvoorbeeld: a) Een naamswijziging of wijziging e-mailadres. b) U wilt de factuur op een ander adres krijgen. c) Wijziging van uw rekeningnummer (IBAN). d) Er zijn problemen met uw apparatuur; e) U denkt in de toekomst veel meer of veel minder van de dienst te gaan gebruiken. 33. Kosteloze opzegging bij wijzigingen 33.1 In bepaalde gevallen heeft u het recht uw overeenkomst die voor bepaalde tijd is gesloten kosteloos voor het einde van die looptijd te beëindigen. Dat kan bijvoorbeeld als wij Algemene Voorwaarden, onze diensten (waaronder Overige Voorwaarden), verwijzingen naar andere voorwaarden en beleid (waaronder ons beleid aangaande “fair use”, “compensatie”, “notice and take down” en “netneutraliteit”) en tarieven eenzijdig wijzigen. Daarbij moet onze dienstverlening objectief gezien voor u minder worden. Wij zijn ook niet met u die wijziging voorafgaand overeengekomen. Als wet- en regelgeving ons voorschrijft om onze diensten en de condities die we leveren te wijzigen, heeft u in ieder geval niet het recht om kosteloos de overeenkomst op te zeggen. 33.2 Wij spreken in ieder geval met u af dat onze voorwaarden, diensten en tarieven mogen veranderen als de wet- en regelgeving ons daartoe verplicht. Ook komen wij overeen dat wij onze tarieven mogen indexeren. Onze tarieven worden jaarlijks op 1 juni geïndexeerd, volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. Deze wijzigingen leiden er niet toe dat u kosteloos de overeenkomst kunt beëindigen. Als u evenwel een consument bent, dan heeft u wel het recht de overeenkomst kosteloos op te zeggen als u op het moment dat de indexatie plaats vindt nog niet langer dan drie maanden klant bent. 33.3 Als door een wijziging de dienstverlening niet minder wordt (er is sprake van een upgrade), of dat wij het recht om te wijzigen (al eerder) met u overeenkwamen, kunt u uw overeenkomst die nog voor een bepaalde tijd loopt overigens nog steeds beëindigen. U moet dan de resterende termijnen afkopen. 33.4 Op het moment dat wij besluiten een aanvullende dienst te wijzigen of dat wij die aanvullende dienst niet meer willen aanbieden en wij in overeenstemming met onze afspraken u deze wijziging kenbaar maken, dan kan dit niet worden gezien als een wijziging die tot gevolg heeft dat u de standaard dienst (waar die aanvullende dienst een aanvulling op was) kosteloos kunt opzeggen. Als de dienst die wij wijzigen echter wel een deel is van de standaard dienst, dan heeft u dat recht natuurlijk wel weer. 33.5 Heeft u een overeenkomst die voor onbepaalde tijd loopt, dan kunt u deze altijd al opzeggen – ongeacht of er een wijziging is of niet - met in achtneming van de opzegtermijn. 33.6 Als wij (onderdelen van) de Algemene Voorwaarden of Overige Voorwaarden wijzigen, en u neemt op het moment van wijziging de dienst waar de wijziging betrekking op heeft niet af, dan kan dit voor u geen reden zijn om de overeenkomst kosteloos te beëindigen. |
Wijziging van deze Algemene Voorwaarden, Diensten en Zaken 7.1 Delta kan vanwege het (snel) moeten volgen van technologische ontwikkelingen in de telecomsector of bijvoorbeeld het end of life zijn van producten/diensten genoodzaakt zijn deze Algemene Voorwaarden, de Aanvullende Voorwaarden of actievoorwaarden dan wel het Aanbod, het Netwerkaansluitpunt, de Programmatuur, de Toegangscode, de Smartcard of de benodigde Eindapparaten te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen en aanvullingen worden ten minste een maand voorafgaand aan de wijziging en/of aanvulling schriftelijk of digitaal aan u bekendgemaakt. Als Delta (onderdelen van) de Algemene Voorwaarden of Overige Voorwaarden wijzigt, en u neemt op het moment van wijziging de Dienst waar de wijziging betrekking op heeft niet af, dan kan dit voor u geen reden zijn om de Overeenkomst kosteloos te beëindigen. 7.2 Als u een wijziging of aanvulling niet wenst te accepteren, kunt u de Overeenkomst op deze grond telefonisch, digitaal of schriftelijk kosteloos opzeggen, tot het aangekondigde moment waarop Delta de wijziging of aanvulling van kracht laat Delta beëindigt de Overeenkomst dan met ingang van het aangekondigde moment van wijziging of aanvulling. De volgende wijzigingen gelden niet als een wijziging als bedoeld in dit artikel en bieden u niet de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos op te zeggen:
31.1 Delta is gerechtigd om ieder jaar de tarieven van haar Dienst(en) over glasvezel aan te passen als gevolg van inflatie. Delta zal de tarieven indexeren per 1 januari van ieder kalenderjaar volgens de CBS Consumentenprijsindex. De prijsindex berekenen we over het tijdvak september tot en met augustus over het voorafgaande jaar. De indexering geldt alleen voor u als u op het moment van indexeren langer dan drie maanden klant bent.
|
Bekijk hier de nieuwe voorwaarden
Product of dienst | Maandbedrag t/m 31 december 2024 | Maandbedrag vanaf 1 januari 2025 |
---|---|---|
DELTA Internet 100 Mbps |
€ 40,00 | € 42,50 |
DELTA Internet 250 Mbps | € 47,50 | € 49,50 |
DELTA Internet 400 Mbps | € 51,00 | € 52,50 |
DELTA Internet 1 Gig | € 55,00 | € 57,50 |
DELTA Internet 2 Gig | € 65,00 | € 67,50 |
DELTA Internet 8 Gig | € 70,00 | € 72,50 |
DELTA Unlimited Glasvezel | € 125,00 | € 125,00 |
Interactief 50+ zenders | € 15,00 | € 15,00 |
Interactief 90+ zenders | € 20,00 | € 21,00 |
Interactief 120+ zenders | € 27,50 | € 30,00 |
Telefoonlijn - Vast bellen | € 3,00 | € 4,00 |
ESPN | € 12,00 | € 14,00 |
Alle prijzen zijn inclusief btw.
Deze nieuwe prijzen gaan in zodra je actietarief, indien van toepassing, is afgelopen.
Product of dienst | Internetsnelheid t/m 31 december 2024 | Internetsnelheid vanaf 1 januari 2025 |
---|---|---|
DELTA Internet 100 Mbps | 100 Mbps up- en downloadsnelheid |
150 Mbps up- en downloadsnelheid |
Naam wijzigt naar 'DELTA Internet 150 Mbps' | ||
DELTA Internet 250 Mbps | 250 Mbps up- en downloadsnelheid | 500 Mbps up- en downloadsnelheid |
Naam wijzigt naar 'DELTA Internet 500 Mbps' | ||
DELTA Internet 400 Mbps | 400 Mbps up- en downloadsnelheid | 600 Mbps up- en downloadsnelheid |
Naam wijzigt naar 'DELTA Internet 600 Mbps' | ||
Product of dienst | Wijziging | |
Interactief 50+ zenders | Naam wijzigt naar Basis TV | |
Interactief 90+ zenders | Naam wijzigt naar Extra TV en upgrade met meer dan 25 extra themakanalen. | |
Interactief 120+ zenders | Naam wijzigt naar Unlimited Entertainment en upgrade met Videoland. Film1 vervalt. | |
DELTA Unlimited Glasvezel | Gratis upgrade met televisiepakket Unlimited Entertainment | |
Zender: NDR | NDR wordt verplaatst van Basis TV (50+ zenders) naar Extra TV (90+ zenders) | Kanaal: 453 |
Zender: TRT Türk | TRT Türk vervalt uit Basis TV (50+ zenders) | Kanaal: 527 |
Zender: Secret Circle | Secret Circle vervalt uit Basis TV (50+ zenders) | Kanaal: 751 |
Bekijk hier het volledige overzicht van de zenderindelingen per 1 januari 2025.
Deze prijswijziging geldt voor klanten met een glasvezelabonnement van DELTA.
Heb je je ingeschreven voor glasvezel maar is je aansluiting nog niet geactiveerd? Voor alle wijzigingen geldt dat ze pas ingaan zodra het door jou bestelde abonnement is geactiveerd en een eventueel actietarief is verstreken.
De wijzigingen gelden vanaf 1 januari 2025. De nieuwe prijzen gaan in zodra je actietarief, indien van toepassing, is afgelopen.
We hebben te maken met een inflatiecorrectie. Dit resulteert in een prijswijziging op abonnementen.
Daarnaast vinden we het belangrijk dat je optimaal gebruik kunt blijven maken van onze producten en diensten. Hiervoor zijn we doorlopend bezig om onze producten te verbeteren en verder te ontwikkelen. Ook zijn we continue bezig om de capaciteit van ons netwerk te verhogen en te zorgen voor een stabiele internetverbinding.
In het geval van een inflatiecorrectie mag DELTA de prijzen verhogen, zoals is omschreven in artikelnummer 33.2 in de voorwaarden van het contract. Een inflatiecorrectie is een prijsverhoging met een percentage dat elk jaar door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wordt vastgesteld.
Ja. DELTA mag de tarieven tussentijds wijzigen. Voor alle wijzigingen geldt uiteraard dat ze pas ingaan zodra een eventuele kortingsperiode is verstreken. Conform artikelnummer 33.2 van de Algemene Voorwaarden zijn we verplicht om onze klanten minimaal 1 maand van tevoren te informeren over prijswijzigingen.
Ja. De korting blijft ongewijzigd. Als je in aanmerking komt voor een actietarief, zullen we ervoor zorgen dat de korting naar verhouding wordt verhoogd, zodat je hetzelfde blijft betalen.
Alle klanten met een 120+ zenders en/of een Unlimited Glasvezel pakket krijgen Videoland Basis in het Unlimited Entertainment pakket. Je krijgt voor activatie van je Videoland account een bericht met een link naar de Videoland site. Indien je al een Videoland account hebt dan kun je het huidige account gebruiken om Videoland te activeren binnen het Unlimited Entertainment pakket. Mocht je een Plus of Premium account hebben dan is de activatie mogelijk vanaf 12 december 2024.
Om te controleren welk Videoland-abonnement je momenteel hebt, volg je de volgende stappen:
Als je nog steeds niet zeker bent, kun je ook hier kijken.
De wijziging van de Algemene Voorwaarden heeft als doel om met enige regelmaat de artikelen te actualiseren. Je kunt jouw abonnement voor 1 januari 2025 kosteloos wijzigen of opzeggen. Bekijk hier de gewijzigde voorwaarden.
Als gevolg van inflatie stijgen jaarlijks de prijzen in Nederland. Dit heeft ook effect op onze abonnementskosten.
Wij volgen de berekening van de consumentenprijsindex die maandelijks door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wordt vastgesteld als basis voor onze berekeningen van de inflatiecorrectie. De gemiddelde inflatiecorrectie, door het CBS gemeten over de periode juni 2023 tot en met mei 2024, is 2,5%.
Conform de Algemene Voorwaarden kun je alleen vanwege de prijswijziging kosteloos opzeggen als de totale prijsverhogingen voor jou hoger zijn dan de inflatiecorrectie van 2,5% (gemiddelde consumentenprijsindex (CPI) berekend over de periode juni 2023 t/m mei 2024. Bron: CBS).
Je hebt wél het recht de overeenkomst kosteloos op te zeggen als je op het moment dat de indexatie plaatsvindt nog niet langer dan 3 maanden klant bent. Nieuwe klanten vanaf 1 oktober 2024 kunnen altijd opzeggen (zie artikel 33.2 van de Algemene Voorwaarden)
Heb je een maandelijks aanpasbaar abonnement? Kijk in MijnDELTA of er een voordeliger abonnement met minder mogelijkheden beter bij je past.
Je kunt altijd je wensen aanpassen. Dit doe je eenvoudig via MijnDELTA onder het kopje ‘Producten’.