Als je ongewenst bent overgestapt naar een andere leverancier, helpen wij je graag om klant te blijven bij DELTA.

Wanneer komt een overeenkomst tot stand?

Aan het tot stand komen van een overeenkomst zijn in de wetgeving regels en eisen gesteld. Daarnaast hebben de energieleveranciers een aantal basisafspraken vastgelegd in de algemene leveringsvoorwaarden en de gedragscode.

De belangrijkste reden is: er moet een wilsovereenstemming zijn tussen jou en de leverancier. Dit houdt in dat je het aanbod van de leverancier accepteert. Wees daarom voorzichtig met het zetten van je handtekening. Als blijkt dat de leverancier belangrijke afspraken niet nakomt, of dat je niet juist bent geïnformeerd, dan kun je de overeenkomst herroepen met als reden het ontbreken van de wilsovereenstemming.

Situaties waar je mogelijk mee te maken krijgt:

Er is overeenstemming, en je hebt spijt?

Heb je een overeenstemming bereikt, maar wil je hier vanaf? Je hebt altijd veertien kalenderdagen bedenktijd. Binnen deze veertien dagen kan je de overeenkomst ongedaan maken zonder opgave van reden. Dit doe je door de nieuwe leverancier een brief te sturen. Wij raden je aan om dit aangetekend te doen.

  • Ben je ingegaan op een aanbod via de telefoon, gebruik dan deze voorbeeldbrief.
     
  • Ben je ingegaan op een aanbod via de post, gebruik dan deze voorbeeldbrief.
     
  • Ben je ingegaan op een aanbod aan de deur of op straat (colportage), gebruik dan deze voorbeeldbrief.

Bedenktijd voorbij, maar nog niet overgestapt?

Het kan zijn dat je nog niks hebt gehoord van je nieuwe leverancier. Of de overstapdatum is al wel aan je doorgegeven, maar nog niet verstreken. Je kunt de overeenkomst beëindigen. Let er wel op dat de leverancier je een onkostenvergoeding in rekening kan brengen als je je contract voor bepaalde tijd voortijdig opzegt. Heb je een contract voor onbepaalde tijd, dan kan je altijd kosteloos opzeggen. Je hebt dan een opzegtermijn van 30 dagen. Bel onze Klantenservice via 0800 - 5150 (gratis), wij geven je graag advies over de verschillende mogelijkheden.

Bedenktijd voorbij, en je bent al overgestapt?

Je kan de overeenkomst beëindigen. Let er wel op dat de leverancier je een onkostenvergoeding in rekening kan brengen als je je contract voor bepaalde tijd voortijdig opzegt. Heb je een contract voor onbepaalde tijd, dan kan je altijd kosteloos opzeggen. Je hebt dan een opzegtermijn van 30 dagen.  Bel onze Klantenservice via 0800-51 50 (gratis); wij geven je graag advies over de verschillende mogelijkheden.

Geen overeenstemming

In het geval waarin duidelijk geen sprake is van overeenstemming tussen jou en de leverancier, kan je altijd je overeenkomst opzeggen. De veertien kalenderdagen bedenktijd zijn dan geen belemmering. Wanneer je een geldige overeenkomst hebt getekend maar kunt aantonen dat je bent misleid, kun je de overeenkomst altijd ontbinden. Dit kan op basis van het ontbreken van de wilsovereenstemming. Meer informatie vind je ook op www.consuwijzer.nl

Wij helpen je graag!

Bel gratis onze Klantenservice via 0800-51 50. Wij helpen je graag!