Spamfilter is een dienst waarmee je grote hoeveelheden ongevraagde (reclame)boodschappen, ook wel spam genoemd, naar je ZeelandNet e-mailadres kunt blokkeren.

Spamberichten zijn niet alleen vervelend, ze kunnen ook onveilige links of bijlagen bevatten. Het is daarom aan te raden een spamfilter te gebruiken.

Dit Spamfilter controleert inkomende e-mailberichten naar je ZeelandNet e-mailadres en bepaalt of het onder spam valt. Je kunt zelf de sterkte van de Spamfilter instellen. Naargelang de instellingen van de filter worden berichten die als ‘spam’ worden bestempeld in een speciale spamfolder geplaatst of direct verwijderd.

Beveiliging tegen spam

Krijg je veel ongevraagde e-mails met commerciële berichten voor dubieuze producten met veelal een onbekende afzender op je ZeelandNet
e-mailadres? Spamfilter biedt een goede beveiliging tegen spam. Daarnaast heeft dit pakket een aantal instelbare opties waarmee je de volledige controle krijgt over het ontvangen van (on)gewenste mailberichten in je mailbox.

Spamfilter bestellen

Spamfilter kost € 1,25 per maand. Wil je spamfilter activeren? Ga dan naar 'Mijn producten' in MijnDELTA. De kosten van deze dienst worden maandelijks automatisch afgeschreven via de incasso van je TV & Internet of Alles-in-1 pakket. Spamfilter is maandelijks opzegbaar. Bestel je Spamfilter én E-mailscan? Dan krijg je € 0,50 korting per maand.

Gratis vanaf een Premium pakket

Bij TV & Internet en Alles-in-1 Premium en Super is Spamfilter gratis inbegrepen bij het pakket. Je hoeft deze slechts nog te activeren. Ga hiervoor naar 'Mijn producten' in MijnDELTA.

Bekijk de algemene voorwaarden.

Instelbare opties

  • Plaats e-mailadressen van berichten die niet direct als spam worden herkend op een blacklist, zodat deze mails in de toekomst wel als spam worden aangemerkt.
  • Ieder bericht dat wordt gescand, krijgt op basis van internationale standaards een spam score. Hoe hoger de score, des waarschijnlijker dat het bericht ook echt spam is. E-mails met een x aantal punten voor jou persoonlijk, wordt aangemerkt als spam.
  • Via een taalkeuze geef je aan dat e-mailberichten ook op taal gecontroleerd moeten worden. Ontvang je een e-mail in de door jou aangewezen taal, dan wordt de spam score van dat bericht met een paar punten verhoogd.

Instellingen wijzigen

Maak je al gebruik van Spamfilter en wil je de instellingen wijzigen? Dat doe je eenvoudig in MijnDELTA:

  • Ga naar 'Mijn Producten' en klik op het product met internet.
  • Klik bij Spamfilter op de link 'Klik hier om je Spamfilter instellingen te wijzigen'.
  • Je komt nu op de pagina 'E-mailadressen beheren'.
  • Achter het primair e-mailadres klik je op het icoontje 'Spamfilter Instellingen'. 
  • Je kunt nu je instellingen wijzigen.

Spamfilter instellingen wijzigen