Spamfilter en E-mailscan zijn diensten waarmee ongevraagde (reclame)boodschappen, ook wel spam genoemd, naar je DELTA of Zeelandnet e-mailadres geblokkeerd kunnen worden.

Spamberichten zijn niet alleen vervelend, ze kunnen ook onveilige links of bijlagen bevatten. Krijg je veel ongevraagde e-mails met commerciële berichten voor dubieuze producten met veelal een onbekende afzender op je DELTA e-mailadres? Spamfilter biedt een goede beveiliging tegen spam.

Spamfilter

Het Spamfilter controleert inkomende e-mailberichten naar je DELTA of Zeelandnet e-mailadres en bepaalt of het onder spam valt.

E-mailscan

Met E-mailscan worden alle inkomende en uitgaande berichten op virussen gecontroleerd en verwijderd voordat ze in je DELTA of ZeelandNet mailbox belanden.

Spamfilter instellen

Spamfilter activeren

Je hoeft eigenlijk niets te doen voor je DELTA of Zeelandnet e-mailadres. In de externe omgeving zijn de volgende extra instellingen mogelijk:

  1. Spam-berichten bekijken en eventueel aangeven dat dit toch geen spam is.
  2. Instellen hoe vaak je rapportages wilt ontvangen van de opgevangen spam-berichten.
  3. Het bijwerken en bijhouden van Black- en Whitelisten.
  4. Gebruik maken van “Train spam” en “Train geen spam”.

Bekijk hier hoe je je instellingen kunt aanpassen