-
Internet
GlasvezelinternetInternet voor
-
Oplossingen
InternetBellen & TV
- Branches
- Netwerk
MijnDELTA
Online TV
Webmail
Alles over instellingen, wijzigingen en aanpassingen
Bekijk hier meer over de ingangsdatum van een wijziging, je factuur, het installeren van producten en hoe je apparatuur retourneert.
We leggen je graag stap voor stap uit hoe je een e-mailaccount instelt. Weet je al hoe dat moet, of wil je alleen de serverinstellingen controleren? Bekijk dan het overzicht onder Alleen controleren.
Geen zin in een aparte inbox maar wel een extra mailadres nodig? Gebruik dan een alias: een tweede e-mailadres dat je aan je hoofdaccount koppelt. Op dit tweede adres kun je alleen berichten ontvangen in je gebruikelijke inbox.
Mail versturen is met zo'n alias dus niet mogelijk. Daarvoor moet je een extra account aanmaken.
Houd uw ZeelandNet e-mailadres en bijpassend wachtwoord bij de hand.
Weten welke Windows versie u heeft?
Behoefte aan nóg sneller internet of een extra zender? Dat regel je zelf op MijnDELTA. Je kunt hier zonder extra kosten de samenstelling van je pakket veranderen.
Op MijnDELTA verhoog je je internetsnelheid wanneer je maar wilt. Ook is dit de plek om een extra zender aan te vragen of je telefoniebundel aan te passen. Wijzigen is gratis, wel moet je minimaal dertig dagen gebruikmaken van het product.
Toch een zender minder of lagere snelheid? Ook dat pas je eenvoudig aan op MijnDELTA. Voor vaste telefonie betaal je pas als je aansluiting werkt en je oude nummer is verhuisd.
Contactgegevens of rekeningnummer gewijzigd? Geef het eenvoudig aan ons door op de pagina Administratie.
Bel met je vaste telefoonlijn naar *21*1 om je voicemail in te schakelen. Bel naar 1233 om je voicemail te beluisteren, een welkomstboodschap in te spreken, de afwezigheidsservice te activeren of andere opties in- en uit te schakelen.
Bel je vanaf een ander nummer of vanuit het buitenland? Doe dan het volgende:
Let op: deze dienst is alleen beschikbaar als je de standaard pincode (4444) hebt veranderd in een persoonlijke code. Dit kan door in het voicemailmenu onder instellingen optie 4 te kiezen.
Wil je je nummer doorschakelen? Volg dan de volgende stappen:
Om het doorschakelen te deactiveren toets je *21*.
Aan doorschakelen zijn een aantal voorwaarden verbonden:
Wil je nummerweergave aan of uitzetten? Toets *30* of ga naar MijnDELTA.
Tijdens het bellen kun je een tweede gesprek aannemen. Het eerste gesprek zet je dan in de wacht. Je activeert deze optie door *42* te toetsen. Uitschakelen doe je door #42# in te toetsen.
Op MijnDELTA kun je nummers blokkeren die niet gebeld mogen worden. We hebben vier verschillende blokkeringsniveaus:
Het alarmnummer (112), servicenummer van de politie (0900 8844), onze klantenservice en telefoonnummers die beginnen met 116 kunnen niet geblokkeerd worden.
Meer vragen over telefonie? Bekijk dan de handleiding.
Dit is afhankelijk van het modemtype.
Voor een optimaal wifi-signaal is het belangrijk dat je dezelfde netwerknaam per frequentie (2.4 GHz en 5 GHz) gebruikt voor je wifi-modem en eventuele access points of wifi-versterkers. Noem deze bijvoorbeeld Wifinetwerk 2.4 GHz en Wifinetwerk 5 GHz. Hierdoor wissel je niet steeds tussen accesspoints.
EPC3925
EPC3940
F@st 3890v3
Heb je internet van DELTA? Dan krijg je ook buiten de deur gratis toegang tot wel twee miljoen wifi-punten. Onze modems vormen samen namelijk een krachtig, veilig Wifispots-netwerk waarmee je flink op je databundel kunt besparen. Buiten Zeeland maak je verbinding met Wifispots van Ziggo.
Je hoeft je niet druk te maken over privacy of traag internet: Wifispots verloopt namelijk via een aparte verbinding en heeft dus geen effect op je eigen netwerk thuis. Bekijk de handleidingen om te zien hoe je WifiSpots instelt op je apparaten.
WifiSpots staat standaard geactiveerd op je wifi-modem, ook als je je eigen draadloze netwerk uitzet. Liever geen Wifispots? Neem dan contact met ons op. Als je de Wifispots uitzet, kun je zelf geen gebruik meer maken van andere Wifispots.
MijnDELTA
Wifi-spots kun je eenvoudig beheren via MijnDELTA.
De volgende instellingen zijn op het wifi-modem aan te passen. We kunnen je alleen helpen met de dikgedrukte instellingen. De werking van alle andere (geavanceerde) functies lees je na in de handleiding. Kom je er niet uit? Stel dan je vraag op ons serviceforum.
Heb je een eigen router die je direct wilt aansluiten op je wifi-modem? Zet je modem dan in de zogenaamde bridge-modus, dit kun je zelf regelen via MijnDELTA. Je kunt je router aansluiten op de eerste LAN-poort (1).
We helpen je graag verder. Neem contact met ons op.
Met DELTA Interactieve TV neem je tot wel 250 uur aan programma's op. Je kunt de uitzendingen een jaar bewaren. Opnemen kan op drie verschillende manieren:
Optie 1
Optie 2
Optie 3
Een programma is opgenomen als het onderstaande icoontje voor de naam van het programma staat.
Voor de beste beeldkwaliteit raden we aan om je Digitale TV Ontvanger met een kabel aan te sluiten op je modem. Het is ook mogelijk om je ontvanger aan te sluiten op je wifi-netwerk. Kies hiervoor tijdens de installatie voor Aansluiten op wifi.
Heb je de ontvanger met een kabel aangesloten en wil je overstappen op draadloos?
Ga dan via het menu van je ontvanger naar Instellingen, Netwerk en kies vervolgens voor Netwerk opnieuw instellen. Kies daar voor je eigen wifi-netwerk en vul (indien nodig) je wachtwoord in.
Open de zenderlijst en klik op de radiobutton om de radiozenderlijst te openen.
Je kunt ook naar de radio luisteren zonder dat je tv aanstaat. Dit doe je door een HDMI- of optische audiokabel aan te sluiten op een geschikte audio-installatie. Of gebruik een verloopkabel op je DIN-aansluiting zodat je tulpstekkers kunt gebruiken.
Zenders kunnen de optie om programma's terug te kijken of door te spoelen uitschakelen. Je ziet aan de icoontjes naast het programma wat er wel en niet mogelijk is.
Je kunt momenteel geen gebruikmaken van (ondertiteling via) teletekst op de Interactieve TV Ontvanger. We zijn druk bezig om dit zo snel mogelijk beschikbaar te maken.
Een extra e-mailadres is een nieuw account met een eigen inbox. Handig als je bepaalde zaken graag gescheiden houdt.
Op MijnDELTA zorg je ervoor dat e-mail wordt doorgestuurd naar een ander mailadres.
Op je smartphone of tablet:
Krijg je de melding "Sessie verlopen of ongeldig" als je inlogt op je Webmail? Verwijder dan de geschiedenis van je internetbrowser en start deze opnieuw op.
Krijg je de melding 'verbinding verbroken door IMAP server'? Dit betekent dat je mailbox vol zit en deze geleegd moet worden. Je krijgt een automatische melding als je inbox voor 80% en 95% gevuld is.
E-mails per stuk verwijderen
Meerdere e-mails verwijderen
Met deze functie verwijder je definitief de oudste 25 MB aan e-mails.
Als je naast je webmail ook gebruikmaakt van een e-mailprogramma zoals Outlook, kan de optie Kopie op de server achterlaten aangevinkt zijn. Je e-mails blijven dan door middel van kopieën ruimte innemen op de mailserver, waardoor je inbox blijft vollopen. Controleer dus of deze optie aanstaat.
Digitale TV kijken zonder smartcard of ontvanger? Het enige wat je nodig hebt is een televisie die geschikt is voor digitale ontvangst en een televisieabonnement van DELTA.
Wil je digitale televisie kijken? Dan heb je een digitale ontvanger of CI+ Module nodig en het startpakket DELTA Digitale Televisie. In dit pakket vind je de smartcard voor je ontvanger of CI+ Module.
Het voordeel van een digitale ontvanger is dat deze werkt met alle (moderne) televisietoestellen en dat je er rechtstreeks een tuner op kunt aansluiten voor digitale radio. Een nadeel is dat je een extra kastje nodig hebt met kabels en een afstandsbediening.
Met een CI+ Module gebruik je je eigen afstandsbediening en heb je geen extra kastje nodig. We adviseren om zo'n module alleen te gebruiken met televisies die door ons zijn gecertificeerd. Kijk ook op Installatie.
Bestelling gedaan? Je krijgt dan direct een automatische bevestiging per e- mail dat je order is ontvangen. Binnen een aantal dagen sturen we je een e-mail met een overzicht van je bevestigde producten en eventuele kortingen en acties.
Duurt het om een bepaalde reden langer dan verwacht? Dan laten we je dit uiteraard weten.
Verwerkte wijzigingen in je abonnement zijn per direct actief. Aanpassingen die gepland staan voor in de toekomst worden op de afgesproken datum geactiveerd of gedeactiveerd. Je krijgt hier op tijd bericht van.
Je kunt maximaal één keer per maand je internetsnelheid verminderen of een zender(pakket) beëindigen.
Wijziging gedaan? Dan zie je dit terug op je eerstvolgende factuur. Deze staat iedere maand voor je klaar op MijnDELTA.
Meer informatie hierover vind je op de pagina Facturen en betalingen.
Binnen een week staat de postbode voor de deur met je nieuwe product(en). Je krijgt van ons een e-mail met een track & trace-code zodra het pakketje ons magazijn heeft verlaten.
Onze producten zijn eenvoudig te installeren. Kom je er niet uit? Bekijk dan onze handleidingen en instructievideo's.
Als je wilt dat een monteur langskomt om de boel in orde te maken, ontvang je per e-mail een verzoek om een afspraak in te plannen op een tijdstip dat jou het beste uitkomt. Je krijgt een bevestiging van de afspraak per e-mail.
Ook sturen we je op tijd een sms'je met een herinnering. Let erop dat tijdens de installatie een meerderjarige persoon aanwezig is.
Kun je de mail met je bevestiging niet vinden? Geen probleem, neem contact op met onze klantenservice.
Benieuwd wat onze monteurs voor je kunnen betekenen? Download hier een overzicht van de diensten en prijzen van onze monteurs.
Wil je een besteld product of aangevraagde dienst annuleren? Neem dan telefonisch contact op of vul het formulier in.
Je hebt onze apparatuur in bruikleen. Bij opzegging moet je deze dus retourneren. Doe je dit niet of niet op tijd, dan brengen wij de vervangingswaarde in rekening op je factuur.
Gebruik een stevige doos en stuur het retourformulier mee.
Bewaar het verzendbewijs dat je van je postvervoerder krijgt. Dit is het bewijs dat je de apparatuur hebt teruggestuurd. Alvast bedankt voor je medewerking!
Serverinstellingen ZeelandNet e-mail:
Deel je ervaringen en help andere klanten op het serviceforum van ZeelandNet.
Een extra e-mailadres is een nieuw account met een eigen inbox. Handig als je bepaalde zaken graag gescheiden houdt.
Je verwijdert een extra mailadres of alias met een paar muisklikken.
*Beveiligingstype SSL
Probeer een andere beveiliging als SSL niet werkt in verband met een oudere versie / product.
ZeelandNet
Controleer eenvoudig of je e-mail kunt verzenden en ontvangen door een e-mail naar je eigen account te sturen.
Let op: het kan een paar minuten duren voordat je de e-mail ontvangt.
DELTA Webmail
Bekijk eerst welk besturingsysteem je op je Mac hebt. Dit doe je door links bovenin je scherm op het appeltje te klikken en vervolgens op Over deze Mac te klikken.
Voor iOS El Capitan:
Voor iOS Maverick:
1. Open Windows Mail
2. Instellingen
3. Accounts beheren
4. Account toevoegen
5. Geavanceerde configuratie
6. Internet e-mail
7. Vul de volgende gegevens in
8. Klik op Gereed
Controleer eenvoudig of u e-mail kunt verzenden en ontvangen door een e-mail naar uw eigen e-mailaccount te sturen.
Let op: Het kan een paar minuten duren voordat u de e-mail ontvangt.
Ga naar Windows Live Mail of zoek het programma in de map Programma's op uw computer.
Accounts
Vul de gegevens in
Klik op Volgende
Serverinstellingen
Vul de serverinstellingen in
Server voor inkomende e-mail
Verifiëren met: dit veld niet aanpassen
Server voor uitgaande e-mail
Klik op Volgende
Voltooien
Controleer eenvoudig of u e-mail kunt verzenden en ontvangen door een e-mail naar uw eigen e-mailaccount te sturen.
Let op: Het kan een paar minuten duren voordat u de e-mail ontvangt.
Kijk of er sprake is van een storing of gepland onderhoud. Is dat niet het geval stel dan je vraag op het serviceforum of neem contact met ons op.