Achter de schermen is de aannemer druk bezig met de voorbereidingen voor de aanleg van het Zakelijke glasvezelnetwerk. Zij maken een technisch ontwerp en gaan in gesprek met vergunningverleners, zoals gemeenten en waterschap.
De aannemer komt bij jouw bedrijf langs om te kijken waar de aansluiting in het pand komt. De schouw neemt soms een paar maanden in beslag, dus het kan even duren voor de aannemer bij jouw bedrijf op de stoep staat.
De graafploeg graaft een sleuf in de berm of onder de stoep. Daarin komen de kabels te liggen. Voordat de aannemer start met graven bij jou in de buurt, ontvang je een brief of folder. Jouw pand blijft bereikbaar.
Maak de meterkast vrij, zodat de aannemer makkelijk het kastje kan plaatsen. De aannemer neemt contact met jouw bedrijf op om een datum te prikken waarop hij langskomt om het glasvezelaansluitpunt op te hangen.
De aannemer laat weten wanneer de glasvezelexpert langskomt om de glasvezelaansluitpunt te plaatsen. Er wordt een klein gaatje in de gevel geboord. Daar gaat de kabel doorheen. In het pand sluit de monteur vervolgens het ‘glasvezelaansluitpunt’ aan.
Heeft de aannemer de aansluiting in het pand geplaatst, dan rest nog een test van het netwerk en daarna is het netwerk gereed voor activatie. Heb je een abonnement afgesloten? Dan ontvang je het installatiepakket en krijg je een uitnodiging om een afspraak met de monteur te plannen. Daarna maak je gebruik van Zakelijk Internet, bellen en nog veel meer via Zakelijk glasvezel.