Kies je webmail
@media screen and (min-width: 320px){.media-image-47b3a708-ab02-436f-b284-a268946d09e3{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=480&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 480px){.media-image-47b3a708-ab02-436f-b284-a268946d09e3{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=768&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 768px){.media-image-47b3a708-ab02-436f-b284-a268946d09e3{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=960&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 960px){.media-image-47b3a708-ab02-436f-b284-a268946d09e3{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=1280&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 1280px){.media-image-47b3a708-ab02-436f-b284-a268946d09e3{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=1366&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 1366px){.media-image-47b3a708-ab02-436f-b284-a268946d09e3{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=1600&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}@media screen and (min-width: 1600px){.media-image-47b3a708-ab02-436f-b284-a268946d09e3{background-image:url('/media/1218/powerline-groot-header.png?crop=0,0.062177777777777783,0,0.21611587301587296&cropmode=percentage&width=1920&upscale=false&rnd=133287213889470000') !important; }}

Glasvezel installatie in huis

Ligt het glasvezelnetwerk in je straat, dan volgt de glasvezel installatie in je huis.

DELTA Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan en brengt het naar de meterkast. DELTA zorgt hierna voor de aansluiting in huis. Lees hier wat dat inhoudt.

Wie doet wat?

1. DELTA Netwerk verzorgt het glasvezelnetwerk in jouw wijk en straat, en van de straat naar je woning. Het werk wordt gedaan door de aannemer in het gebied. De monteur van de aannemer komt bij je langs om samen te bepalen waar de aansluiting in huis komt.

2. Als de huisaansluiting gerealiseerd is ontvang je het installatiepakket van DELTA. Om het pakket te installeren maak je een afspraak met de monteur van Guidion. Je kunt natuurlijk ook zelf installeren. Als het pakket geïnstalleerd is en de verbinding geactiveerd kun je gebruik maken van je Flexpakket!

Ontvangst installatiepakket

Kijk goed na of alle door jou bestelde spullen aanwezig zijn in het installatiepakket. In het installatiepakket vind je onder meer het modem, WIFI-versterkers en de handleiding.

Zijn niet alle spullen aanwezig, of wil je iets bijbestellen? Neem dan na het aansluiten en activeren van jouw modem contact op met de klantenservice of bespreek het met de monteur tijdens de installatie.

Installatie

Om gebruik te kunnen maken van glasvezelverbinding, moet de apparatuur in dit installatiepakket aangesloten worden.

Goed nieuws! Er komt altijd een installatiemonteur langs om de aansluiting 'tot de nok' te realiseren.

Is jouw installatiepakket al geïnstalleerd met de monteur en wil je vervolgens zelf aan de slag gaan? Bekijk dan onze installatie stappenplannen.

Wie is Guidion?

Guidion is het installatiebedrijf waar DELTA gebruik van maakt. Zij weten alles van glasvezel in huis en verzorgen de aansluiting van internet, televisie en telefonie in de woning.

De installatiemonteurs van Guidion zijn gecertificeerde specialisten. Ze gaan in principe pas weer weg nadat ze alles hebben gecontroleerd. Zo kun je er zeker van zijn dat alles werkt. Houd er rekening mee dat er altijd een situatie kan zijn waar de installatiemonteur geen invloed op heeft. In dat geval is afronden van de installatie niet mogelijk. Uiteraard legt de installatiemonteur je dan precies uit hoe dit komt.

Waar moet ik de huisaansluiting door de aannemer laten plaatsen?

Tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk komt de aannemer langs om te bespreken waar de huisaansluiting geplaatst moet worden. Dit noemen we de woningschouw. De huisaansluiting – het punt waar glasvezel je huis binnenkomt – kan het best in de buurt van de huidige aansluiting voor internet/tv/telefonie worden geplaatst. Op die plek ligt vaak al de benodigde bekabeling voor alle aansluitingen in huis.

Liggen er nog helemaal geen kabels in je huis voor de apparaten die van de glasvezelverbinding gebruik gaan maken?

Kies dan een plek waar de loze leidingen bij elkaar komen. Loze leidingen zijn holle kunststof buizen die vanuit de meterkast via de muren na nadere plekken in je huis lopen. Deze vind je vaak in nieuwbouwhuizen. Meestal is die plek in de meterkast. Je kunt ook voor een ander punt kiezen als dat beter past bij de indeling van je huis.

Als het glasvezelnetwerk opgeleverd is, komt de installatiemonteur langs om het glasvezelmodem van DELTA aan te sluiten op de huisaansluiting. Hiervoor is één vrij stopcontact nodig. Houd er rekening mee dat de maximale afstand tussen modem en glasvezelaansluiting één meter is. Je kunt de monteur eventueel vragen om een extra stopcontact voor je aan te leggen.

Wat doet de monteur?

De installatiemonteur komt langs om bij jou de ''tot de nok'-installatie te verzorgen. We installeren gratis je wifi-modem, giga-snelle wifi en, als je dit besteld hebt, Interactieve TV en telefoon.  Dit doet de monteur: 

  • installatie van het modem en de wifi-punten
  • 5 apparaten (laptop, tablet, computer, telefoon) worden aangesloten op de wifi
  • installatie TV-ontvangers, interactieve TV en vaste telefoon als je deze hebt
  • wegwerken internetkabel in leidingen, kabelgoten of langs de plint
  • doormeten wifi op 3 plekken in je woning
  • Uitleg over de werking van de wifi en de apparatuur
  • Extra werkzaamheden op afspraak, zoals het plaatsen van een extra stopcontact of aanleggen van een kabel.

 

Ben je benieuwd naar meer informatie over onze monteurs? Klik dan hieronder op te knop.

Meer informatie

Tijdens de afspraak 

Het is belangrijk dat je thuis bent als de installatiemonteur langs komt. Je kunt dan direct met de monteur bespreken waar en hoe je de installatie wilt. Ook kun je eventuele vragen van de monteur direct beantwoorden. Als je de afspraak maakt kun je aangeven dat je extra werkzaamheden door de monteur wilt laten uitvoeren. Hiervoor wordt dan extra tijd ingepland. Soms moeten er extra werkzaamheden worden verricht die vooraf niet bekend waren. Daar kunnen kosten aan verbonden zijn. In overleg met de monteur kunnen worden uitgevoerd.

Boren en aanleg in kruipruimtes

De installatiemonteur weet niet waar zich mogelijke leidingen bevinden. Daarom boort de monteur niet. Ook legt de monteur geen kabels via de kruipruimtes.

Afrekenen

Installatie is gratis bij DELTA. Laat je extra werkzaamheden uitvoeren? Vooraf afgesproken werkzaamheden kun je na afronding afrekenen via iDeal. Overige werkzaamheden via pin of contant.​

Wanneer maak ik de afspraak met de installatiemonteur?

Wanneer we het installatiepakket naar je toesturen ontvang je van Guidion een sms en een e-mail. Daarin vind je jouw persoonlijke link waarmee je de afspraak met de monteur voor jouw adres kunt plannen.

Welke aansluiting ligt er nu in de meterkast?

Eventueel verwijdert de monteur de coaxkabelaansluiting. Daarna kun je geen gebruik meer maken van diensten via de coax-kabel.  

Lopen er al netwerkkabels door de woning? Dan kun je gewoon verder met glasvezel. Is dit niet het geval, dan zal de monteur netwerkkabels door je woning moeten trekken.  

- Afhankelijk van de gebruikte glasvezeltechniek kun je deze wel of niet gebruiken. 

- DELTA Netwerk maakt gebruik van single glasvezel. 

Wil je hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Als jouw glasvezel Flexpakket wordt geïnstalleerd door een monteur kan je via het Guidion portal zelf een wijziging maken bij de datum van jouw afspraak. DELTA past de datum hierna ook aan en je ontvangt hiervan een bevestiging. Bij een installatie via de coax kabel kan je de afspraak datum aanpassen bij ESAS. Sluit jij jouw pakket zelf aan? Bel dan naar onze klantenservice om de datum aan te passen. 

Je kunt je pakket meestal installeren op de door jouw gekozen ingangsdatum vanaf 06:00 uur. Mocht dit tijdstip afwijken, ontvang je hier bericht over.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
Vragen over glasvezel? Bel 0118-22 55 25 Vragen over internet via kabel? Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.