Kies je webmail

Verhuizen

Op deze pagina vind je alles over verhuizen met je producten van DELTA.

Abonnement meeverhuizen

Geef je verhuizing door
De verhuisbevestiging
Apparatuur meenemen
De verhuisdag

Geef uiterlijk twee weken voor je verhuizing je nieuwe adres en verhuisdatum aan ons door. Dit doe je eenvoudig in de MijnDELTA-app of MijnDELTA. Vul daar je nieuwe adres in. Wij kijken of het mogelijk is om de verhuizing automatisch te verwerken, of dat dit via onze klantenservice aangevraagd dient te worden.

MijnDELTA-app    MijnDELTA

Na het doorgeven van je verhuizing krijg je binnen een paar dagen een bevestiging, hierin vind je ook meer informatie. Heb je de bevestiging na 5 werkdagen niet ontvangen? Dan is er mogelijk iets mis gegaan. Neem dan contact met ons op.

Afhankelijk van je aansluiting, neem je wel of niet je DELTA apparatuur mee naar de nieuwe woning. Hieronder beschrijven we per verhuissituatie wat je wel of niet moet meenemen:

Van kabelverbinding naar een kabelverbinding

Verhuis je van een woning met kabelaansluiting naar een woning die ook kabel heeft? Dan neem je alle apparatuur mee naar je nieuwe woning.

Van kabelverbinding naar een glasvezelverbinding

Krijg je in je nieuwe woning glasvezel? Dan krijg je van ons nieuwe glasvezelapparatuur.

  • Voor internet krijg je een nieuw glasvezelmodem.

  • Heb je televisie in je Flexpakket? Dan krijg je ook hiervoor nieuwe apparatuur, zoals tv-ontvangers.

Je oude apparatuur voor kabel moet je terugsturen. Hierover krijg je automatisch een e-mail met uitleg.

Van glasvezelverbinding naar een glasvezelverbinding

Heeft je nieuwe woning ook een glasvezelaansluiting? Dan krijg je toch nieuwe glasvezelapparatuur van ons.

  • Voor internet krijg je een nieuw glasvezelmodem.

  • Heb je televisie in je Flexpakket? Dan krijg je ook hiervoor nieuwe apparatuur, zoals tv-ontvangers.

Zo weet je zeker dat je de nieuwste apparatuur hebt. Je oude apparatuur moet je terugsturen. Hierover krijg je automatisch een e-mail met uitleg.

Van glasvezelverbinding naar een kabelverbinding

Ga je verhuizen naar een woning met kabelaansluiting? Dan krijg je van ons nieuwe apparatuur voor kabel.

  • Voor internet krijg je een nieuw kabelmodem.

  • Heb je televisie in je Flexpakket? Dan krijg je ook hiervoor nieuwe apparatuur, zoals tv-ontvangers.

Je oude apparatuur moet je terugsturen. Hierover krijg je automatisch een e-mail met uitleg.

Achterlaten in de oude woning
Als je in je oude woning een glasvezelaansluiting hebt, laat deze dan achter. Deze maakt onderdeel uit van de woning, net zoals de wandcontactdozen.

Wij hebben je aansluiting gereed gemaakt op je nieuwe adres. Je kunt je pakket meestal installeren op jouw verhuisdatum, vanaf 06.00 uur. Als deze tijd verandert ontvang je van ons een bericht. Je hoeft enkel je internet, televisie en telefoon aan te sluiten. Op onze installatiepagina's vind je handige stappenplannen om de installatie zelf te doen.

Mocht je er niet uitkomen, dan staan onze medewerkers altijd voor je klaar om je verder te helpen met het aansluiten. 

Veelgestelde vragen

Heeft jouw nieuwe woning geen aansluiting? Neem dan contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Als jouw pakket wordt geïnstalleerd door een monteur, pas je de ingangsdatum makkelijk zelf aan. Voor een glasvezel aansluiting ga je naar het Guidion portal. Wijzig hier de datum van jouw afspraak. Bij een coax aansluiting via de kabel kun je de afspraak wijzigen bij ESAS. DELTA past hierna ook de datum aan, hiervan krijg je een bevestiging.  

Sluit jij jouw pakket zelf aan? Neem dan contact op met onze klantenservice om de datum aan te passen. 

Je kunt je pakket meestal installeren op jouw verhuisdatum. Vanaf 06.00 uur is de aansluiting klaar. Als deze tijd verandert ontvang je van ons een bericht.

Als je binnen hetzelfde netnummergebied verhuist, is dat geen probleem. Verhuis je naar een ander netnummergebied? Dan kun je het telefoonnummer helaas niet behouden en krijg je dus een nieuw nummer. Het DELTA e-mailadres kun je altijd meenemen!

Dat laten we nog weten. Als dit inderdaad het geval is, geven we ook aan om welke apparatuur het gaat en naar welk adres je het op kunt sturen. Niets om je zorgen over te maken dus!

Bij een verhuizing kan je geen monteur regelen, wel staan onze medewerkers voor je klaar als je er zelf niet uitkomt. 

Oplossing niet gevonden?

Geen probleem! We helpen je graag verder.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.