MijnDELTA
Online TV
Webmail
Super dat je gekozen hebt voor ons giga-snelle netwerk! We leggen je uit wat de monteur precies gaat installeren, wat je tijdens de afspraak kan verwachten en hoe je een afspraak kan maken of wijzigen.
Als de huisaansluiting gereed is en je bestelling verwerkt ontvang je het installatiepakket van DELTA. Heb je tijdens je bestelling gekozen voor installatie door een monteur? Dan kan je een afspraak maken met de monteur van Guidion.
Als je geen monteur hebt aangevraagd en zelf aan de slag wil, hebben we een handige pagina voor je. Op onze installatiepagina leggen we het installeren stap voor stap uit. Als het pakket geïnstalleerd is en de verbinding geactiveerd is kun je gebruik maken van je Flexpakket!
Zij gaan gelijk aan de slag met het installeren van je internet, wifi, televisie en telefonie.
De monteurs van Guidion zijn gecertificeerde specialisten. Ze gaan pas weg als alles goed gecontroleerd is. Zo kun je er zeker van zijn dat alles werkt. Houd er rekening mee dat er altijd een situatie kan zijn waar de monteur geen invloed op heeft. In dat geval is afronden van de installatie niet mogelijk. Uiteraard legt de monteur je dan precies uit hoe dit komt.
De monteur komt op verzoek bij je langs om je pakket te installeren. Hieronder vind je terug wat de monteur allemaal doet:
Wil je meer weten over wat de monteur wel of niet installeert, bekijk dan deze pagina.
Op de dag van de afspraak krijg je een sms'je met de specifieke tijd waarop de monteur langskomt. Het is belangrijk dat je thuis bent als de monteur langs komt. Je kunt dan direct met de monteur bespreken waar en hoe je de installatie wilt. Ook kun je eventuele vragen van de monteur direct beantwoorden.
Voordat de monteur het pakket installeert kun je zelf al een aantal zaken voorbereiden. Je ontvangt je pakket twee weken voor de zelf gekozen activatiedatum. Leg het pakket alvast klaar voor de monteur. Het modem dat geïnstalleerd wordt heeft stroom nodig. Zorg ervoor dat er een stopcontact aanwezig is op de plek waar het modem gemonteerd wordt. De monteur moet vaak bij de hoofdaansluiting zijn. Die bevindt zich meestal in de meterkast of woonkamer. Zorg er dus voor dat de monteur die ruimtes makkelijk kan bereiken en dat er genoeg werkruimte is. Bij een bezoek van de monteur moet er altijd een meerderjarige aanwezig zijn.
Als je de afspraak maakt kun je aangeven dat je extra werkzaamheden door de monteur wilt laten uitvoeren. Hiervoor wordt dan extra tijd ingepland. Het kan voorkomen dat er extra werkzaamheden bij komen kijken die vooraf niet bekend waren. Daar kunnen kosten aan verbonden zijn. In overleg met de monteur kunnen deze worden uitgevoerd. Pas wanneer jij akkoord geeft gaat de monteur hiermee aan de slag. Vooraf afgesproken werkzaamheden kun je na afronding afrekenen via iDeal.
De monteur weet niet waar zich mogelijke leidingen bevinden. Daarom boort de monteur niet. Ook legt de monteur geen kabels via de kruipruimtes.
Heb je tijdens je bestelling gekozen voor Installatie door monteur? Wanneer we het installatiepakket naar je toesturen ontvang je van Guidion een sms en een e-mail. Daarin vind je jouw persoonlijke link waarmee je de afspraak met de monteur voor jouw adres kunt plannen.
Komt de gemaakte afspraak toch niet uit? Je kunt deze in de meeste gevallen tot 24 uur van te voren afzeggen. De afspraak kun je het snelste wijzigen of afzeggen via de persoonlijke link in je e-mail of door te bellen met Guidion op telefoonnummer 020-3232769.
Geen probleem! Neem dan contact op via de chat. Wij helpen je persoonlijk verder.
Open chat
Om contact op te nemen met Guidion kun je bellen naar 020-3232769.
Heb je gekozen voor een DELTA Flexpakket? Dan ontvang je jouw pakket twee weken voor de door jou gekozen startdatum van je abonnement. Heb je gekozen voor een glasvezelpakket en er is nog geen glasvezelkabel aanwezig, dan zal dit nog eerst geïnstalleerd moeten worden.
Heb je gekozen voor onze installatieservice? Dan helpen onze monteurs je graag om alles keurig aan te sluiten. Je ontvangt een e-mail met een verzoek om een afspraak te maken. We houden je per e-mail en sms op de hoogte.
Doe je de installatie zelf? Bekijk hier onze handige stappenplannen voor onze modems om je op weg te helpen.
Geen probleem! We helpen je graag verder.