Kies je webmail

Genexis Platinum storing

Met het Genexis Platinum modem kan je gigasnel internetten! Als je internetverbinding het doet natuurlijk. Een storing is vaak makkelijk te herkennen aan de lichtjes op het modem. Ook kan je daar aan zien wat er nodig is om weer online te komen. In dit stappenplan wordt uitgelegd waar je op moet letten en wat je zelf kan doen. Onze klantenservice staat voor je klaar als je er niet uit komt. Succes!

Volg hier de stappen

Stap 1
Stap 3
Stap 2
Stap 4

Welke lichtjes staan aan?

Een aantal lichtjes branden standaard als het modem goed werkt. Zie je onderstaande lichtjes branden op het modem? Dan zou je een goed signaal moeten hebben.

  • Branden de lichtjes anders? Ga dan naar stap 2.

  • Branden deze lichtjes wel, maar heb je geen internet? Volg dan deze stappen:

1. Reset het modem, dan worden de diensten opnieuw ingeladen. Dit doe je door het modem ruim 10 seconden van de stroom af te halen.

2. Heb je randapparatuur aangesloten, zoals mesh wifi-punten of een router? Sluit dan een apparaat als je laptop direct aan op het modem. Werkt de verbinding nu wel, dan ligt het aan de randapparatuur. Reset in dit geval de apparatuur.

Heeft dit niet geholpen? Dan helpen we je graag via chat.

Software en stroom

Met het 'power' lampje kan je zien of het glasmodem stroom heeft en de software goed werkt.

  • Staat het 'power' lampje aan? Ga dan verder naar stap 3.

  • Is het 'power' lampje rood? Dan gaat er iets niet goed met de software. Reset het modem via het reset-knopje.

  • Staat het lampje niet aan? Dan is er geen stroom. Dit komt omdat het modem uit staat of omdat er een stroomstoring is.

Optisch signaal controleren

Internet via glasvezel wordt verstuurt als een optisch signaal. Of het signaal werkt zie je aan het '< >' lampje.

  • Brandt dit lampje niet? Dan komt er geen signaal binnen op het modem. Controleer of het modem goed is aangesloten op de glasvezelaansluiting.

  • Knippert of brandt dit lampje? Dan komt er wel signaal of dataverkeer binnen. Ga verder naar stap 4.

Werken de diensten

Aan het '@' lampje zie je of het modem diensten heeft. Dit kan ook alleen de TV zijn. Als de diensten niet goed worden ingeladen, dan heb je geen verbinding.

1. Reset het modem. Dit doe je door het modem 1 minuut van de stroom te halen. Daardoor laden de diensten opnieuw in.

2. Werkt het internet hierna nog steeds niet? Dan kunnen we het probleem beter samen oplossen. Neem contact op via de chat onderaan deze pagina.

Tip: geef bij de medewerker aan welke lichtjes branden en wat je al hebt gedaan.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
Vragen over glasvezel? Bel 0118-22 55 25 Vragen over internet via kabel? Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.