Kies je webmail

Genexis Platinum storing

Met het Genexis Platinum modem kan je gigasnel internetten! Als je internetverbinding het doet natuurlijk. Een storing is vaak makkelijk te herkennen aan de lampjes op het modem. Ook kan je daar aan zien wat er nodig is om weer online te komen. In dit stappenplan wordt uitgelegd waar je op moet letten en wat je zelf kan doen. Onze klantenservice staat voor je klaar als je er niet uit komt. Succes!

Volg hier de stappen

Stap 1
Stap 2
Stap 3
Stap 4
Stap 5

Welke lichtjes staan aan?

Een aantal lampjes branden standaard als het modem goed werkt. Zie je onderstaande lampjes branden op het modem? Dan zou je een goed signaal moeten hebben.

Let op: Heb je het wifi (het icoontje met de drie streepjes) op het modem uitstaan, dan brandt het wifi lampje niet. 

  • Als het lampje <> knippert of brandt ontvangt het modem signaal

  • Branden de lampjes anders? Ga dan naar stap 2.

  • Branden deze lampjes wel, maar heb je geen internet? Volg dan deze stappen:

1. Herstart het modem, dan worden de diensten opnieuw ingeladen. Dit doe je door het modem ruim 10 seconden van de stroom af te halen. Zorg ervoor dat alle internetpoorten leeg zijn.

2. Heb je randapparatuur aangesloten, zoals mesh wifi-punten of een router? Sluit dan laptop direct aan op een LAN poort van het modem met een UTP kabel (dat zijn de gele poorten aan de achterkant van het modem).

Werkt de verbinding nu wel, dan ligt het aan de randapparatuur. Herstart in dit geval de apparatuur.

Heeft dit niet geholpen? Dan helpen we je graag via chat.

Software en stroom

Met het 'power' lampje kan je zien of het glasmodem stroom heeft en de software goed werkt.

  • Staat het 'power' lampje aan? Ga dan verder naar stap 3.

  • Is het 'power' lampje rood? Dan gaat er iets niet goed met de software. Herstel de fabrieksinstellingen door het reset-knopje 15 seconden in te drukken met een dun voorwerp.

  • Staat het lampje niet aan? Dan is er geen stroom. Controleer of de adapter in het stopcontact zit en de kabel daarvan in het modem. Probeer anders een ander stopcontact. Blijft het lampje uit? Dan kunnen we het probleem beter samen oplossen. Neem contact op via de chat onderaan deze pagina.

Signaal controleren

Internet via glasvezel wordt verstuurt als een signaal. Of het signaal werkt zie je aan het '< >' lampje.

  • Brandt dit lampje niet? Dan komt er geen signaal binnen op het modem. Controleer of het modem goed is aangesloten op de glasvezelaansluiting. De glasvezelaansluiting is het witte kastje met twee poorten aan der onderzijde. Dit doe je met de volgende stappen:

    - Haal het modem van het stopcontact af.
    - Schuif de glasvezelconnector uit de de poort van de glasaansluiting. Raak hierbij de glasvezelkabel niet aan.
    - Schuif vervolgens de glasvezelconnector weer in de poort. Je hoort dan een duidelijke klik. 
    - Sluit het modem weer aan op het stopcontact. Het modem wordt nu weer opgestart. Let op, dit kan maximaal 10 minuten duren.



    Wil je meer uitleg? Neem dan een kijkje in de handleiding.

  • Knippert of brandt dit lampje? Dan komt er wel signaal of dataverkeer binnen. Ga verder naar stap 4.

Deco wifi-punten (Optioneel)

Gebruik je thuis wifi met onze Deco wifi-punten? Controleer dan elk wifi-punt los met het onderstaande overzicht. Gebruik je geen Deco wifi-punten, ga dan verder naar stap 5.

  • Geen lampje: controleer de stroomverbinding van het wifi-punt.

  • Blauw lampje: het wifi-punt moet opnieuw ingesteld worden. Open de Deco-app en volg de instructies.

  • Geel lampje: het wifi-punt is aan het opstarten. Dit kan een paar minuten duren.

  • Knipperend rood lampje: dit betekent dat het wifi-punt geen bereik heeft. Verplaats het wifi-punt naar een andere locatie of pas het netwerk aan.

  • Rood lampje: de verbinding van het wifi-punt naar het modem is niet goed. Controleer of het modem goed is aangesloten.

  • Groen lampje: het wifi-punt werkt goed.

Ga verder naar stap 5.

Werken de diensten

Aan het '@' lampje zie je of het modem diensten heeft. Dit kan ook alleen de TV zijn. Als de diensten niet goed worden ingeladen, dan heb je geen verbinding.

1. Herstart het modem. Dit doe je door het modem 1 minuut van de stroom te halen. Daardoor laden de diensten opnieuw in. Zorg ervoor dat alle internetpoorten leeg zijn.

2. Werkt het internet hierna nog steeds niet? Dan kunnen we het probleem beter samen oplossen. Neem contact op via de chat onderaan deze pagina.

Tip: geef bij de medewerker aan welke lampjes branden en wat je al hebt gedaan.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
icon phone
Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.