Kies je webmail

Nokia XS-2426G-A storing

Storing oplossen 


We leggen je hier stap voor stap uit hoe je een storing kan herkennen aan een Nokia XS-2426G-A modem. Neem de stappen hieronder door en kom snel weer online. Succes!

Volg hier de stappen

Stap 1
Stap 2
Stap 3
Stap 4

Goede aansluiting

Bij een goede aansluiting van het Nokia A modem, zie je altijd dezelfde lichtjes branden. Het internet zou dan goed moeten werken.

Het glasvezelmodem is goed aangesloten wanneer de volgende lichtjes branden:

  • POWER
  • LINK
  • AUTH
  • INTERNET
  • WLAN2.4G
  • WLAN5G

Branden de lichtjes op het glasmodem anders? Ga dan naar stap 2.

Branden deze lichtjes, maar heb je geen internet? Doe dan het volgende:

1. Herstart het modem, dan worden de diensten opnieuw ingeladen. Dit doe je door het modem ruim 10 seconden van de stroom af te halen. Zorg ervoor dat alle internetpoorten leeg zijn.

2. Heb je randapparatuur aangesloten, zoals mesh wifi-punten of een router?

Sluit dan laptop direct aan op een LAN poort van het modem met een UTP kabel. Dit zijn de gele poorten achter op het modem.


Werkt de verbinding nu wel, dan ligt het aan de randapparatuur. Herstart in dit geval de apparatuur.


Heeft dit niet geholpen? Dan helpen we je graag via chat.

Systeem en stroom

Als het modem goed is aangesloten zie je het 'POWER' lampje branden.

  • Is het 'POWER' lampje groen? Dat is goed! Het modem staat aan of is aan het opstarten. Ga verder naar stap 3.

  • Brandt het lampje niet? Dan is er geen stroom. Controleer of de adapter in het stopcontact zit en de kabel daarvan in het modem.

  • Is het 'POWER' lampje rood? Dan gaat er iets mis. Het modem heeft een storing of kan niet opstarten. Dit kan je oplossen door het modem opnieuw aan te sluiten op de glasvezelaansluiting. De glasvezelaansluiting is het witte kastje met twee poorten aan der onderzijde. Dit doe je met de volgende stappen:

    - Haal het modem van het stopcontact af.
    - Schuif de glasvezelconnector uit de de poort van de glasaansluiting. Raak hierbij de glasvezelkabel niet aan.
    - Schuif vervolgens de glasvezelconnector weer in de poort. Je hoort dan een duidelijke klik. 
    - Sluit het modem weer aan op het stopcontact. Het modem wordt nu weer opgestart. Let op, dit kan maximaal 10 minuten duren.

Wil je meer uitleg? Neem dan een kijkje in de handleiding.

Hebben deze stappen niet gewerkt? Neem dan contact op via chat.




Signaal

Aan het 'LINK' lampje, zie je of het signaal werkt.

1. Is het 'LINK' lampje groen? Dan is het modem verbonden, je hebt signaal. Ga door naar stap 4.

2. Knippert het lampje? Dan is het modem signaal aan het zoeken. Controleer of kabel in de glasvezelaansluiting goed vastgeklikt zit.

3. Brandt het lampje rood of staat het uit? Dan vindt het modem geen signaal. Sluit het modem dan opnieuw aan op de glasvezelaansluiting. De glasvezelaansluiting is het witte kastje met twee poorten aan der onderzijde. Dit doe je met de volgende stappen:

- Haal het modem van het stopcontact af.
- Schuif de glasvezelconnector uit de de poort van de glasaansluiting. Raak hierbij de glasvezelkabel niet aan.
- Schuif vervolgens de glasvezelconnector weer in de poort. Je hoort dan een duidelijke klik. 
- Sluit het modem weer aan op het stopcontact. Het modem wordt nu weer opgestart. Let op, dit kan maximaal 10 minuten duren.

Wil je meer uitleg? Neem dan een kijkje in de handleiding.

Heb je na deze stappen nog geen internet? Neem dan contact op via chat.

Diensten

Aan het 'AUTH' lampje zie je of de diensten werken. 

  • Is het lampje groen? Dat is goed! Het modem is online.

  • Als het 'AUTH' lampje knippert, is het modem aan het registreren of lukt dit juist niet goed. Volg hieronder de twee stappen.

  • Is het lampje rood? Dan komt het modem niet online. Volg hieronder de twee stappen.

1. Herstart het modem door opnieuw op te starten. Dit doe je door het modem 1 minuut van de stroom te halen. De internetdiensten laden opnieuw in. Zorg ervoor dat alle internetpoorten leeg zijn.

2. Na het opstarten nog geen internet? Dan kijken we graag met je mee. Neem snel contact op via chat en geef aan de klantenservice door bij welke stap je vastloopt.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
icon phone
Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.