Kies je webmail

Nummerbehoud

Vaste telefonie

Wil je graag overstappen naar DELTA, maar je telefoonnummer niet ‘inleveren’? Geen probleem! Met onze nummerbehoudsservice blijf je gewoon bereikbaar op hetzelfde nummer. Handig voor iedereen die jou graag aan de lijn heeft! Op deze pagina lees je hoe dit werkt. 

Nummerbehoud voor je vaste telefonie is mogelijk in de volgende situaties

Dat betekent dat het telefoniecontract bij jouw huidige provider wordt beëindigd per einde contract (overeenkomst bepaalde duur) of met inachtneming van een opzegtermijn (overeenkomst onbepaalde duur). Je hebt dan geen dubbele kosten.

Je huidige provider blijft zijn diensten leveren onder dezelfde voorwaarden tot de diensten van DELTA zijn geactiveerd.

Je te behouden telefoonnummer wordt dan overgezet van je huidige provider naar DELTA, zodra de contractduur is verlopen (en je  DELTA modem is geïnstalleerd).

Je telefoniecontract bij je huidige provider wordt beëindigd n.a.v. de (voortijdige) opzegging, per datum uitvoering overdracht nummer. Je gaat akkoord met een eventuele afkoopsom. Je huidige provider kan de maanden die je eerder weggaat als afkoopsom in 1x in rekening brengen.

Je te behouden telefoonnummer wordt dan overgezet van je huidige provider naar DELTA, zodra je DELTA modem is geïnstalleerd.

Dit kan tot één maand na de beëindiging van jouw contract.

Neem hiervoor contact op met een van onze medewerkers.

Je te behouden telefoonnummer wordt dan overgezet van je huidige provider naar DELTA, zodra je DELTA modem is geïnstalleerd.

Verzoek nummerbehoud is géén opzegging van je huidige telefoniecontract, je telefoniecontract wordt voortgezet bij je huidige provider met nieuw telefoonnummer.

Je te behouden telefoonnummer wordt dan overgezet van je huidige provider naar DELTA zodra je DELTA modem is geïnstalleerd.

• Als je nog langer dan 120 kalenderdagen (4 maand) in contract zit en geen afkoopsom wil betalen. Weet je niet of je contract vrij bent (telefonieabonnement is maandelijks opzegbaar), informeer dan bij je huidige provider. 
• Als je het telefonie abonnement bij je oude provider al meer dan 2 maanden geleden hebt opgezegd.

DELTA neemt het nummer pas over van je huidige provider als je jouw telefonie abonnement hebt geactiveerd. Van belang is dat je na ontvangst van jouw installatiepakket z.s.m. installeert en activeert. Je wordt per SMS/e-mail op de hoogte gehouden over de overname van je nummer inclusief de daadwerkelijke afronding ervan.


De overname van het nummer wordt meestal binnen 1 uur verwerkt na activatie.

Je krijgt van ons een tijdelijk telefoonnummer om te gebruiken totdat de overname rond is. Dan profiteer je van de gunstige beltarieven. Dit telefoonnummer ontvang je per email/sms. Ook staat dit in jouw MijnDELTA omgeving

Afhankelijk van de keuze die je maakt bij nummerbehoud, zegt DELTA het telefonieabonnement (en evt. ook internet/televisie) op bij je oude provider.

Wil je meer weten over nummerbehoud?

Kijk dan op de website van COIN.

Naar de website van COIN

Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.