Kies je webmail

Installatie in huis

Na je bestelling volgt de installatie. We leggen hier uit hoe dat gaat.

Als je een bestelling gedaan hebt kun je vrij snel na je bestelling genieten van supersnel internet en haarscherp beeld. Hieronder vind je alles over ons netwerk, de monteur en wat je tijdens de afspraak kan verwachten.

Wie doet wat?

1. DELTA Netwerk verzorgt het netwerk in jouw wijk en straat, en van de straat naar je woning. Het werk wordt gedaan door de aannemer in het gebied. De monteur van de aannemer komt bij je langs om samen te bepalen waar de aansluiting in huis komt.

2. Als de huisaansluiting gerealiseerd is ontvang je het installatiepakket van DELTA. Je kan zelf aan de slag gaan met het installeren van het pakket of maakt een afspraak met de monteur van Guidion als je bij de bestelling hebt gekozen voor een installatie door een monteur. Als het pakket geïnstalleerd is en de verbinding geactiveerd kun je gebruik maken van je Flexpakket!

Wie is Guidion?

Guidion is het installatiebedrijf waar DELTA gebruik van maakt. Zij weten alles van internet in huis en verzorgen de aansluiting van internet, televisie en telefonie in de woning.

De monteurs van Guidion zijn gecertificeerde specialisten. Ze gaan in principe pas weer weg nadat ze alles hebben gecontroleerd. Zo kun je er zeker van zijn dat alles werkt. Houd er rekening mee dat er altijd een situatie kan zijn waar de monteur geen invloed op heeft. In dat geval is afronden van de installatie niet mogelijk. Uiteraard legt de monteur je dan precies uit hoe dit komt.

Wat doet de monteur?

De monteur komt op verzoek bij je langs om je pakket te installeren. Hieronder vind je terug wat de monteur allemaal doet:

  • Aansluiten van het modem
  • Aansluiten van interactieve tv-ontvanger(s) via kabel
  • Installeren van DELTA tv-app op één apparaat (mobiel, tablet)
  • Instellen van het e-mailaccount
  • Netjes wegwerken van bekabeling (op plinten met spijkerclips)
  • Installeren van wifi op maximaal 2 apparaten (mobiel, tablet of laptop)
  • Wifi-check op 3 plaatsen in de woning
  • Mesh wifi-punten installeren (indien besteld)
  • Aansluiten van vaste telefoon (indien besteld)
  • Het coax aansluitpunt vervangen (indien nodig)
  • Splitters en versterkers installeren (indien nodig)

Wil je meer weten over wat de monteur wel of niet installeert, bekijk dan deze pagina.

Tijdens de afspraak

Het is belangrijk dat je thuis bent als de monteur langs komt. Leg het pakket alvast klaar voor de monteur. Je kunt dan direct met de monteur bespreken waar en hoe je de installatie wilt. Ook kun je eventuele vragen van de monteur direct beantwoorden. Als je de afspraak maakt kun je aangeven dat je extra werkzaamheden door de monteur wilt laten uitvoeren. Hiervoor wordt dan extra tijd ingepland. Soms moeten er extra werkzaamheden worden verricht die vooraf niet bekend waren. Daar kunnen kosten aan verbonden zijn. In overleg met de monteur kunnen die worden uitgevoerd.

Boren en aanleg in kruipruimtes

De monteur weet niet waar zich mogelijke leidingen bevinden. Daarom boort de monteur niet. Ook legt de monteur geen kabels via de kruipruimtes.

Extra werkzaamheden afrekenen

Laat je extra werkzaamheden uitvoeren? Vooraf afgesproken werkzaamheden kun je na afronding afrekenen via iDeal. Overige werkzaamheden via pin of contant.​

Wanneer maak ik de afspraak met de monteur?

Wanneer we het installatiepakket naar je toesturen ontvang je van Guidion een sms en een e-mail. Daarin vind je jouw persoonlijke link waarmee je de afspraak met de monteur voor jouw adres kunt plannen.



Glasvezel aansluiting

Ligt er een glasvezelnetwerk in je straat en heb je een bestelling gedaan? Dan volgt installatie in je huis.

Bekijk hier de video voor meer informatie.

Waar moet ik de glasvezel huisaansluiting door de aannemer laten plaatsen?

Heb je gekozen voor glasvezel? Dan komt de aannemer tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk langs om te bespreken waar de huisaansluiting geplaatst moet worden. Dit noemen we de woningschouw. De huisaansluiting – het punt waar glasvezel je huis binnenkomt – kan het best in de buurt van de huidige aansluiting voor internet, tv en telefonie worden geplaatst. Op die plek ligt vaak al de benodigde bekabeling voor alle aansluitingen in huis.

Liggen er nog helemaal geen kabels in je huis voor de apparaten die van de glasvezelverbinding gebruik gaan maken?

Kies dan een plek waar de loze leidingen bij elkaar komen. Loze leidingen zijn holle kunststof buizen die vanuit de meterkast via de muren na andere plekken in je huis lopen. Deze vind je vaak in nieuwbouwhuizen. Meestal is die plek in de meterkast. Je kunt ook voor een ander punt kiezen als dat beter past bij de indeling van je huis.

Wanneer het glasvezelnetwerk opgeleverd is, komt de monteur langs om het glasvezelmodem van DELTA aan te sluiten op de huisaansluiting als je hebt gekozen voor een installatie door monteur. Hiervoor is één vrij stopcontact nodig. Houd er rekening mee dat de maximale afstand tussen modem en glasvezelaansluiting één meter is. Je kunt de monteur eventueel vragen om een extra stopcontact voor je aan te leggen.

Welke aansluiting ligt er nu in huis?

Ga je met je abonnement over van een coax aansluiting naar een glasvezelverbinding? Dan verwijdert de monteur eventueel de coaxkabelaansluiting. Daarna kun je geen gebruik meer maken van diensten via de coax-kabel.  

Heb je een ADSL kabel? Dan is deze niet van DELTA. Lopen er al netwerkkabels door de woning? Dan kun je gewoon verder met glasvezel. Is dit niet het geval, dan zal de monteur netwerkkabels door je woning moeten trekken.

- Afhankelijk van de gebruikte glasvezeltechniek kun je deze wel of niet gebruiken. 

- DELTA Netwerk maakt gebruik van single glasvezel. 

Wil je hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Als jouw Flexpakket wordt geïnstalleerd door een monteur kan je via het Guidion portal zelf een wijziging maken bij de datum van jouw afspraak. DELTA past de datum hierna ook aan en je ontvangt hiervan een bevestiging. Sluit jij jouw pakket zelf aan? Neem dan contact met ons op via chat. 

Start chat

Je kunt je pakket meestal installeren op de door jouw gekozen ingangsdatum vanaf 06:00 uur. Mocht dit tijdstip afwijken, ontvang je hier bericht over.

 

Minimale vereisten per internetsnelheid

Bij DELTA bieden we verschillende abonnementssnelheden aan en op ons XGS-PON netwerk zelfs snelheden boven de 1Gig! Om deze hoge snelheden te halen zijn er wel wat minimale vereisten aan je apparatuur. Ook zijn de hoge snelheden vooralsnog alleen te halen als je de apparaten bekabeld aansluit aan onze modem. Voer daarom de speedtest uit op een computer die bekabeld is aangesloten en maar gebruik van de speedtest.net desktop app. Hieronder vind je per snelheid de minimale vereisten voor je PC of laptop.

 

Internetsnelheid

< 1 Gbps

1 Gbps

2 Gbps

4 of 5 Gbps

8 Gbps / Unlimited

Kabel (tot 2 meter)

Cat5

Cat5e

Cat5e

Cat5e

Cat5e

Kabel (2 tot 50 meter)

Cat5

Cat5e

Cat5e

Cat6

Cat6

Aansluiting modem

1 Gbps ethernet

1 Gbps ethernet

2.5 Gbps ethernet

10 Gbps ethernet

10 Gbps ethernet

Aansluiting afnemer

1 Gbps ethernet (IEEE 802.3ab of 1000BASE-T)

1 Gbps ethernet (IEEE 802.3ab of 1000BASE-T)

2.5 Gbps ethernet (IEEE 802.3bz, NBASE-T)

10 Gbps (IEEE 802.3an, 10GBASE-T)

10 Gbps (IEEE 802.3an, 10GBASE-T)

Processor

5e generatie Intel Core/AMD Ryzen 4 of equivalent

5e generatie Intel Core/AMD Ryzen 4 of equivalent

9e generatie Intel Core/AMD Ryzen 5 of equivalent

9e generatie Intel Core met 6 kernen/AMD Ryzen 5 of equivalent met minimaal 6 kernen

9e generatie Intel Core met 6 kernen/AMD Ryzen 5 of equivalent met minimaal 6 kernen

Werkgeheugen

8 GB

8 GB

8 GB

8 GB

8 GB

Opslag

SATA SSD

SATA SSD

SATA SSD

NVME SSD

NVME SSD

Besturingssysteem

Windows 10/Mac OS 10.6

Windows 10/Mac OS 10.6

Windows 10/Mac OS 10.6

Windows 10/Mac OS 10.6

Windows 10/Mac OS 10.6

Testmethode

Losse Ookla Speedtest applicatie met Delta Fiber Server (Rotterdam)

Losse Ookla Speedtest applicatie met Delta Fiber Server (Rotterdam)

Losse Ookla Speedtest applicatie met Delta Fiber Server (Rotterdam)

Losse Ookla Speedtest applicatie met Delta Fiber Server (Rotterdam)

Losse Ookla Speedtest applicatie met Delta Fiber Server (Rotterdam)

Oplossing niet gevonden?

Geen probleem! We helpen je graag verder.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.