Kies je webmail

Twee-factor authenticatie

Bescherm je e-mail met twee-factor authenticatie.

Je e-mail bevat vaak persoonlijke en gevoelige informatie. Daarom is het belangrijk om je account extra goed te beveiligen. Met twee-factor authenticatie voeg je een extra beveiliging toe aan je webmail-account, naast je wachtwoord.

Met twee-factor authenticatie is alleen je wachtwoord niet genoeg om in te loggen. Bij het inloggen voer je naast je wachtwoord ook een unieke code in die je via een app op je telefoon ontvangt. Dit maakt het bijna onmogelijk voor anderen om zonder jouw toestemming toegang te krijgen tot je e-mail.

Waarom zou je twee-factor authenticatie inschakelen?

  • Meer veiligheid: voorkom dat hackers toegang krijgen tot je account.
  • Makkelijk in gebruik: je ontvangt een code op een authenticatie app naar keuze.
  • Geen onrust: je weet zeker dat je persoonlijke gegevens beter beschermd zijn.

Wil je je account veiliger maken? Volg dan de eenvoudige stappen hieronder om twee-factor authenticatie in te schakelen.

Twee-factor authenticatie instellen en uitzetten

  1. Log in je webmail met je volledige e-mailadres en wachtwoord.
  2. Ga in het linker menu naar 'Instellingen' en vervolgens naar 'Twee-factor authenticatie'.



  3. Druk op 'Schakel in' en voer je wachtwoord in.
  4. Open een authenticator-app op je smartphone, dit kan een app zijn die je al gebruikt voor andere applicaties, denk aan Microsoft Authenticator, Google Authenticator etc. Heb je nog geen authenticator-app? Dan kan je die vinden in de Apple App Store of Google Play Store.
  5. Druk in de authenticator-app op een '+' teken of op 'Toevoegen' en scan de QR-code die je in beeld ziet op de webmail.
  6. Vul ter verificatie de gemaakte code uit je authenticator-app in op de webmail.
  7. Je twee-factor authenticatie staat nu aan.
  8. Let op: je ziet nu de knop 'Toon herstelcodes'. Druk hierop en bewaar deze codes op een veilige plek. Deze codes kan je gebruiken als je authenticator-app niet werkt of je smartphone kwijt is. Elke code is eenmalig te gebruiken.



Geen toegang tot de authenticator-app?

Kan je de authenticator-app niet meer gebruiken? Probeer dan in te loggen met de herstelcodes. Heb je ook geen toegang tot je herstelcodes? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Let op: het uitschakelen van twee-factor authenticatie kan tot 2 werkdagen duren.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
icon phone
Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.