Kies je webmail

Kabelmodem storing

Storing oplossen

Maak je gebruik van kabelinternet en heb je een Cisco of Sagemcom modem? Dan kan je aan de lampjes zien of alles goed werkt. Als je even geen internet hebt, dan helpen we je graag weer online. Vaak kan je het probleem zelf oplossen. Volg daarvoor onderstaande stappen, zodat je snel weer verder kunt. Lukt het niet? Dan staan we voor je klaar!

Volg hier de stappen

Stap 1
Stap 2
Stap 3
Stap 4
Stap 5

Goede aansluiting

Als alles goed werkt, dan horen het 'PWR', 'DS' (downstream), 'US' (upstream) en 'Online' lampje te branden. Dit geeft aan dat je een goed signaal binnenkrijgt. 

  • Zie je andere lampjes dan normaal? Ga dan verder naar stap 2.
  • Zie je de lampjes wel goed, maar heb je geen internet? Dan kan je alles het beste opnieuw opstarten. Dit doe je in deze stappen:

    1. Ontkoppel de randapparatuur zoals routers of versterkers.
    2. Haal dan alle apparatuur inclusief het modem 1 minuut van de stroom.
    3. Sluit dan eerst het modem aan en wacht totdat die goed is opgestart.  De lampjes branden dan zoals hierboven staat.
    4. Indien de lampjes na het opstarten direct branden en niet eerst gaan knipperen, neem dan contact op via de chatbutton onderaan deze pagina.
    5. Sluit daarna de rest weer aan. Heeft dit niet gewerkt? Neem dan contact op via de chatbutton.

    Tip: geef tijdens het chatten bij de medewerker aan wat je al hebt gedaan. 

Stroom

Aan het 'Power' lampje kan je zien of het modem stroom heeft. Staat dit lichtje uit, dan branden er vaak helemaal geen lichtjes op het modem.

  • Staat dit lampje uit? Dan heb je meestal geen stroom. Vaak staat het modem dan niet aan. Controleer of de adapter in het stopcontact zit en de kabel daarvan in het modem.
  • Brandt het lampje niet, maar branden er wel andere lichtjes? Soms is het 'Power' lampje kapot. Neem dan contact op via de chatbot. 

Signaal controle

Er zijn een paar lampjes die aangeven of het signaal goed werkt. Bij een goed signaal, branden ze alle drie.

  • 'DS' (downstream)
  • 'US' (upstream)
  • 'Online' 

Branden ze allemaal? Ga dan naar stap 4.

Brandt één van de lampjes niet? Dan is er geen signaal.

  1. Sluit het modem opnieuw aan, eerst zonder splitter of versterker.
  2. Laat het modem de verbinding herstellen.
  3. Als het internet nu wel werkt, dan weet je dat de storing komt door de splitter of versterker. Je kan deze het beste vervangen om geen problemen meer te ervaren.
  4. Vervang eventueel de coax kabel om uit te sluiten of de kabel wel of niet goed werkt.

Heb je nog steeds geen internet? Neem dan contact op via de chatbutton.



Deco wifi-punten (Optioneel)

Gebruik je thuis wifi met onze Deco wifi-punten? Controleer dan elk wifi-punt los met het onderstaande overzicht. Gebruik je geen Deco wifi-punten, ga dan verder naar stap 5.

  • Geen lampje: controleer de stroomverbinding van het wifi-punt.

  • Blauw lampje: het wifi-punt moet opnieuw ingesteld worden. Open de Deco-app en volg de instructies.

  • Geel lampje: het wifi-punt is aan het opstarten. Dit kan een paar minuten duren.

  • Knipperend rood lampje: dit betekent dat het wifi-punt geen bereik heeft. Verplaats het wifi-punt naar een andere locatie of pas het netwerk aan.

  • Rood lampje: de verbinding van het wifi-punt naar het modem is niet goed. Controleer of het modem goed is aangesloten.

  • Groen lampje: het wifi-punt werkt goed.


Ga verder naar stap 5.

Fout op het modem

Als alle lampjes branden of knipperen geeft het modem hiermee een fout aan. Dit komt door een storing op het kabelnetwerk. 

  1. Start het modem opnieuw op, zonder de coax-kabel of randapparatuur. 
  2. Sluit na het opstarten de coax-kabel weer aan. Doe dit eerst zonder splitters of versterkers.
  3. Doet het internet het weer? Dan kan er iets mis zijn met de splitters of versterkers. We adviseren je deze te vervangen.

Heb je na het volgen van deze stappen nog steeds geen internetverbinding? Dan is het handig als we samen een oplossing zoeken. Neem contact op via chat.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
icon phone
Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.