Kies je webmail

Kabelmodem storing

Storing oplossen

Maak je gebruik van kabelinternet en heb je een Cisco of Sagemcom modem? Dan kan je aan de lichtjes zien of alles goed werkt. Als je even geen internet hebt, dan helpen we je graag weer online. Vaak kan je het probleem zelf oplossen. Volg daarvoor onderstaande stappen, zodat je snel weer verder kunt. Lukt het niet? Dan staan we voor je klaar!

Volg hier de stappen

Stap 1
Stap 2
Stap 3
Stap 4

Goede aansluiting

Als alles goed werkt, dan horen het 'PWR', 'DS' (downstream), 'US' (upstream) en 'Online' lampje te branden. Dit geeft aan dat je een goed signaal binnenkrijgt. 

  • Zie je andere lichtjes dan normaal? Ga dan verder naar stap 2.
  • Zie je de lichtjes wel goed, maar heb je geen internet? Dan kan je alles het beste opnieuw opstarten. Dit doe je in deze stappen:

    1. Ontkoppel de randapparatuur zoals routers of versterkers.
    2. Haal dan alle apparatuur inclusief het modem 1 minuut van de stroom.
    3. Sluit dan eerst het modem aan en wacht totdat die goed is opgestart.  De lichtjes branden dan zoals hierboven staat.
    4. Sluit daarna de rest weer aan. Heeft dit niet gewerkt? Neem dan contact op via de chatbutton onderaan deze pagina.

    Tip: geef tijdens het chatten bij de medewerker aan wat je al hebt gedaan. 

Stroom

Aan het 'power' lampje kan je zien of het modem stroom heeft. Staat dit lichtje uit, dan branden er vaak helemaal geen lichtjes op het modem.

  • Staat dit lampje uit? Dan heb je meestal geen stroom. Vaak staat het modem dan niet aan. Controleer ook de stroomvoorziening.
  • Brandt het lampje niet, maar branden er wel andere lichtjes? Soms is het 'power' lampje kapot. Neem dan contact op via de chatbot. 

Signaal controle

Er zijn een paar lichtjes die aangeven of het signaal goed werkt. Bij een goed signaal, branden ze alle drie.

  • 'DS' (downstream)
  • 'US' (upstream)
  • 'Online' 

Branden ze allemaal? Ga dan naar stap 4.

Brandt één van de lampjes niet? Dan is er geen signaal.

  1. Sluit het modem opnieuw aan, eerst zonder splitter of versterker.
  2. Laat het modem de verbinding herstellen.
  3. Als het internet nu wel werkt, dan weet je dat de storing komt door de splitter of versterker. Je kan deze het beste vervangen om geen problemen meer te ervaren.

Heb je nog steeds geen internet? Neem dan contact op via de chatbutton.



Fout op het modem

Als alle lichtjes branden of knipperen geeft het modem hiermee een fout aan. Dit komt door een storing op het kabelnetwerk. 

  1. Start het modem opnieuw op, zonder de coax-kabel of randapparatuur. 
  2. Sluit na het opstarten de coax-kabel weer aan. Doe dit eerst zonder splitters of versterkers.
  3. Doet het internet het weer? Dan kan er iets mis zijn met de splitters of versterkers. We adviseren je deze te vervangen.

Heb je na het volgen van deze stappen nog steeds geen internetverbinding? Dan is het handig als we samen een oplossing zoeken. Neem contact op via chat.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
Vragen over glasvezel? Bel 0118-22 55 25 Vragen over internet via kabel? Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.