Kies je webmail

Sagemcom Fast 5684 storing

Storing oplossen 


Last van een internet storing? We leggen je graag uit hoe je dit zelf op kan lossen en daarmee weer snel weer online bent. Een storing op de Sagemcom Fast 5684 is makkelijk te herkennen aan de lichtjes 'POWER', 'FIBER' en 'INTERNET'. Volg hieronder de stappen, succes!

Volg hier de stappen

Stap 1
Stap 2
Stap 3

Goede aansluiting

Bij een goede aansluiting van het Sagemcom Fast 5684, zie je altijd dezelfde lichtjes branden. Het internet zou dan goed moeten werken.

Het glasvezelmodem is goed aangesloten wanneer de volgende lichtjes branden:

  • POWER
  • FIBER
  • INTERNET


Branden de lichtjes op het glasmodem anders? Ga dan naar stap 2.

Branden deze lichtjes, maar heb je geen internet? Doe dan het volgende:

1. Reset het modem, dan worden de diensten opnieuw ingeladen. Dit doe je door het modem ruim 10 seconden van de stroom af te halen.

2. Heb je randapparatuur aangesloten, zoals mesh wifi-punten of een router? Sluit dan een apparaat,  zoals je laptop, direct aan op het modem. Werkt de verbinding nu wel, dan ligt het aan de randapparatuur. Reset in dit geval de apparatuur.

Heeft dit niet geholpen? Dan helpen we je graag via chat.


Open chat

Systeem en stroom

Als het modem goed is aangesloten zie je het 'POWER' lampje branden.

  • Is het 'POWER' lampje groen? Dat is goed! Het modem staat aan of is aan het opstarten. Ga verder naar stap 3.
  • Is het 'POWER' lampje oranje? Dan is het modem bezig met een update. Dit kan ongeveer 15 minuten duren. 
  • Is het 'POWER' lampje rood? Dan gaat er iets mis. Het modem heeft een storing of kan niet opstarten. Dit kan je oplossen door het modem opnieuw aan te sluiten op de glasvezelaansluiting. 
  • Brandt het lampje niet? Dan is er geen stroom. Dit kan doordat het modem uit staat of een stroomstoring is.

Hebben deze stappen niet gewerkt? Neem dan contact op via chat.

Open chat


Optisch signaal

Aan het 'FIBER' lampje, zie je of het optische signaal werkt.

1. Is het 'FIBER' lampje groen? Dan is het modem verbonden, je hebt signaal.

2. Als het 'FIBER' lampje niet brandt of rood brandt/knippert, dan vindt het modem geen signaal. Sluit het modem dan opnieuw aan op de glasvezelaansluiting.

Heb je na deze stappen nog geen internet? Neem snel contact op via chat en geef aan de klantenservice door bij welke stap je vastloopt.

Open chat

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
Vragen over glasvezel? Bel 0118-22 55 25 Vragen over internet via kabel? Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.