Goede aansluiting
Bij een goede aansluiting van het Sagemcom Fast 5684, zie je altijd dezelfde lampjes branden. Het internet zou dan goed moeten werken.
Het glasvezelmodem is goed aangesloten wanneer de volgende lampjes branden:

Branden de lampjes op het glasmodem anders? Ga dan naar stap 2.
Branden deze lampjes, maar heb je geen internet? Doe dan het volgende:
1. Herstart het modem, dan worden de diensten opnieuw ingeladen. Dit doe je door het modem ruim 10 seconden van de stroom af te halen. Zorg ervoor dat alle internetpoorten leeg zijn.
2. Heb je randapparatuur aangesloten, zoals mesh wifi-punten of een router? Sluit dan laptop direct aan op een LAN poort van het modem met een UTP kabel.

Werkt de verbinding nu wel, dan ligt het aan de randapparatuur. Herstart in dit geval de apparatuur.
Heeft dit niet geholpen? Dan helpen we je graag via chat.
Open chat
Systeem en stroom
Als het modem goed is aangesloten zie je het 'POWER' lampje branden.
- Is het 'POWER' lampje groen? Dat is goed! Het modem staat aan of is aan het opstarten. Ga verder naar stap 3.
- Is het 'POWER' lampje oranje? Dan is het modem bezig met een update. Dit kan ongeveer 15 minuten duren.
- Is het 'POWER' lampje rood? Dan gaat er iets mis. Het modem heeft een storing of kan niet opstarten. Dit kan je oplossen door het modem opnieuw aan te sluiten op de glasvezelaansluiting.
- Brandt het lampje niet? Dan is er geen stroom. Controleer of de adapter in het stopcontact zit en de kabel daarvan in het modem.
Hebben deze stappen niet gewerkt? Neem dan contact op via chat.
Open chat
Deco wifi-punten (Optioneel)
Gebruik je thuis wifi met onze Deco wifi-punten? Controleer dan elk wifi-punt los met het onderstaande overzicht. Gebruik je geen Deco wifi-punten, ga dan verder naar stap 5.
- Geen lampje: controleer de stroomverbinding van het wifi-punt.
- Blauw lampje: het wifi-punt moet opnieuw ingesteld worden. Open de Deco-app en volg de instructies.
- Geel lampje: het wifi-punt is aan het opstarten. Dit kan een paar minuten duren.
- Knipperend rood lampje: dit betekent dat het wifi-punt geen bereik heeft. Verplaats het wifi-punt naar een andere locatie of pas het netwerk aan.
- Rood lampje: de verbinding van het wifi-punt naar het modem is niet goed. Controleer of het modem goed is aangesloten.
- Groen lampje: het wifi-punt werkt goed.
Ga verder naar stap 4.
Signaal
Aan het 'FIBER' lampje, zie je of het signaal werkt.
1. Is het 'FIBER' lampje groen? Dan is het modem verbonden, je hebt signaal.
2. Als het 'FIBER' lampje niet brandt of rood brandt/knippert, dan vindt het modem geen signaal. Sluit het modem dan opnieuw aan op de glasvezelaansluiting. De glasvezelaansluiting is het witte kastje met twee poorten aan der onderzijde. Dit doe je met de volgende stappen:
- Haal het modem van het stopcontact af.
- Schuif de glasvezelconnector uit de de poort van de glasaansluiting. Raak hierbij de glasvezelkabel niet aan.
- Schuif vervolgens de glasvezelconnector weer in de poort. Je hoort dan een duidelijke klik.
- Sluit het modem weer aan op het stopcontact. Het modem wordt nu weer opgestart. Let op, dit kan maximaal 10 minuten duren.

Wil je meer uitleg? Neem dan een kijkje in de handleiding.
Heb je na deze stappen nog geen internet? Neem snel contact op via chat en geef aan de klantenservice door bij welke stap je vastloopt.
Open chat