Kies je webmail

Inflatiecorrectie

De prijzen in Nederland stijgen elk jaar. Dit wordt ook wel inflatie genoemd. Dat heeft bij ons ook impact op onze kosten en daarom berekenen we dit door in de abonnementsprijs. Deze aanpassing heet inflatiecorrectie. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt hiervoor een inflatiepercentage vast.

Op 1 oktober 2022 worden jouw maandelijkse abonnementskosten met 5,8 procent duurder. Dit percentage is gebaseerd op de gemiddelde Consumentenprijsindex (CPI) van het CBS over de periode van juli 2021 tot en met juni 2022. Wat deze wijziging betekent voor jouw abonnementsprijs zie je hieronder.

 

 

Abonnement Prijs tot 1 oktober Prijs na 1 oktober Inflatiecorrectie
DELTA Mobiel 300 MB  € 7,00  € 7,41  € 0,41
DELTA Mobiel 120 minuten - 2 jr  € 7,50  € 7,94  € 0,44
DELTA Mobiel 120 minuten - 1 mnd  € 9,50  € 10,05  € 0,55
DELTA Mobiel 1 GB (500 MB) - 2 jr  € 11,50  € 12,17  € 0,67
DELTA Mobiel 1 GB (500 MB) - 1 mnd  € 13,50  € 14,28  € 0,78
DELTA Mobiel 3 GB (1,5 GB) - 2 jr  € 15,50  € 16,40  € 0,90
DELTA Mobiel 3 GB (1,5 GB) - 1 mnd  € 17,50  € 18,52  € 1,02
DELTA Mobiel 6 GB (3 GB) - 2 jr  € 20,00  € 21,16  € 1,16
DELTA Mobiel 6 GB (3 GB) - 1 mnd  € 22,00  € 23,28  € 1,28
DELTA Mobiel 12 GB (6 GB) - 2 jr  € 25,00  € 26,45  € 1,45
DELTA Mobiel 12 GB (6 GB) - 1 mnd  € 27,00  € 28,57  € 1,57
DELTA Mobiel 30 GB (15 GB) - 2 jr  € 30,00  € 31,74  € 1,74
DELTA Mobiel 30 GB (15 GB) - 1 mnd  € 32,00  € 33,86  € 1,86

Veelgestelde vragen

De inflatiecorrectie heeft alleen betrekking op de maandelijkse abonnementskosten. 

​De inflatiecorrectie wordt niet toegepast op:

  • De binnen en buiten de bundel tarieven
  • Aanvullende tijdelijke bundels (30 dagen bundels)
  • Maandelijkse korting als je ook internet van DELTA hebt
  • Maandelijkse betaling voor je telefoon
  • Eenmalige tarieven zoals aansluitkosten

De inflatiecorrectie heeft betrekking op de abonnementstarieven. De wijziging gaat in per 1 oktober 2022. Je vindt de nieuwe prijzen dus op je mobiele factuur van oktober.

Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit wordt ook wel inflatie genoemd. Dit betekent ook dat onze kosten stijgen. Daarom verhogen we vanaf 1 oktober 2022 de abonnementskosten. Dit doen we op basis van de gemiddelde Consumentenprijsindex (CPI) van het CBS over de periode van juli 2021 tot en met juni 2022.

Het percentage van 5,8 procent is een gemiddelde van de Consumentenprijsindex van het CBS over de periode van juli 2021 tot en met juni 2022.

Een inflatiecorrectie is toegestaan door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) als dit staat vermeld in de voorwaarden van je abonnement. Dit zijn de voorwaarden waarmee je bent akkoord gegaan bij het aangaan van het abonnement. 

Informatie over de inflatiecorrectie staat in de e-mail die je krijgt over je factuur. Dit staat ook op de facturen van augustus, september en oktober. Ook is inflatiecorrectie onderdeel van de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij het afsluiten van je contract.

De korting van 5 euro die je ontvangt omdat je mobiel en internet hebt, verandert niet. De inflatiecorrectie heeft alleen betrekking op je abonnementskosten.

De korting(en) die je krijgt als je bijvoorbeeld extra sim only-abonnementen hebt, wordt niet aangepast. De inflatiecorrectie heeft alleen betrekking op de abonnementskosten. 

Je kunt je mobiele abonnement wijzigen in de DELTA Mobiel-app. Deze kun je downloaden in de App Store van Apple of in de Google Play Store.

Het is niet mogelijk om je abonnement te verlagen binnen de contractperiode. De inflatiecorrectie verandert hier niets aan. Een prijswijziging door inflatie is toegestaan door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en staat ook vermeld in de voorwaarden waarmee je akkoord ging bij het afsluiten van het contract.

Ben je korter dan 3 maanden geleden klant geworden? Dan bieden we je de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen. Dit geldt als je klant bent geworden na 1 juli 2022. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

De inflatiecorrectie heeft alleen betrekking op de abonnementskosten en niet op de mobiele tarieven. Op korte termijn zijn er geen plannen om de beltarieven aan te passen. Als er iets wijzigt aan de tarieven van je abonnement, word je daarover persoonlijk geïnformeerd.

Kom je er niet uit?

Chat

Snelste!

Stel je vraag via chat

open chat

Facebook

Stel je vraag via Facebook Messenger

Open Facebook Messenger

Telefoon

Toon telefoonnummer

Internet via kabel: 0118 22 55 75
Glasvezel: 0118 22 55 25

Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.