Het nummer dat je gebruikt bij je huidige provider kun je zorgeloos meenemen naar een DELTA Mobiel abonnement. Wij zeggen je huidige abonnement voor je op.
Op het moment dat jouw aanvraag voor DELTA Mobiel is verwerkt ontvang je een verificatiecode per sms op je huidige telefoonnummer (op de simkaart van je huidige provider). Zorg ervoor dat je mobiele telefoon opgeladen is en dat je de oude simkaart nog in je telefoon hebt.
Let erop dat de code 15 minuten geldig is. Is de code verlopen? Geen enkel probleem, druk op onderstaande knop om een nieuwe verificatiecode aan te vragen.
Zit je klaar met je telefoon? Wanneer je de vijf-cijferige verificatiecode ontvangen hebt kun je de code via onderstaande knop doorgeven. Op deze manier kunnen wij de huidige provider van je mobiele abonnement informeren dat je over gaat naar DELTA Mobiel.
Wanneer de verificatiecode is doorgegeven zal de huidige provider van je mobiele abonnement toestemming geven om het nummer over te dragen aan DELTA.
Je ontvangt een e-mail van DELTA met de startdatum van je abonnement. Heb je de e-mail niet ontvangen? Controleer dan je ongewenste e-mail.
Heb je de e-mail ontvangen met de startdatum van je nieuwe contract? Op deze datum gaat je nieuwe DELTA Mobiel abonnement in.
Heb je geen bereik meer met je huidige simkaart van je oude provider? Dan ben je over naar DELTA Mobiel en kun je je DELTA-Simkaart gebruiken. Het abonnement bij je oude provider hebben wij voor je opgezegd.
Ja dat kan. Kies bij het bestellen voor huidige telefoonnummer meenemen en geef de gewenste overstapdatum aan. Wij zorgen er dan voor dat je huidige nummer overgezet wordt. Controleer de voorwaarden van je huidige provider.
Dat ligt eraan of je je huidige nummer meeneemt of niet.
Neem je je huidige nummer mee?
Dan is je oude telefoonnummer actief als deze naar ons netwerk is overgezet. Heb je bij de aanvraag van het nummerbehoud aangegeven dat je contract eerder in moet gaan? Dan kun je per die datum je DELTA Mobiel simkaart gebruiken. Maar dan heb je dus tijdelijk het mobiele telefoonnummer dat op die simkaart geprint staat.
Heb je een nieuw telefoonnummer?
Dan kun je meteen bellen, sms’en en internetten zodra je abonnement ingaat.
Wat kan ik doen als mijn simkaart niet goed werkt?
Start dan je telefoon een keer opnieuw op. Of wissel naar vliegtuigmodus en weer terug. Je telefoon maakt dan opnieuw contact met het netwerk. Hopelijk werkt het daarna wel goed. Werkt de kaart nog steeds niet? Plaats dan jouw simkaart in een andere telefoon om te kijken of ‘ie daar wel werkt. Is dit ook niet het geval? Neem contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder.
Kies bij het bestellen voor huidige telefoonnummer meenemen en geef de gewenste overstapdatum aan. Wij zorgen ervoor dat je huidige nummer overgezet wordt. Daar moet je ook zelf iets voor doen. Deze instructies ontvang je van ons per e-mail.
Nummerbehoud bij een abonnement
Zodra jouw huidige provider toestemming hiervoor geeft, dan wordt jouw nummer overgezet en je abonnement opgezegd. Bij een abonnement moet je vaak rekening houden met een opzegtermijn van een maand. Je ontvangt altijd per e-mail informatie over je nummerbehoud aanvraag.
Loopt jouw huidige contract langer dan vier maanden door, dan krijgen wij een afwijzing en kunnen wij het nummer nog niet overzetten. Maak dan gebruik van de eXtra’s overstapwekker. En wij geven je een seintje wanneer je over kunt stappen.
Prepaid
Wij vragen nummerbehoud aan bij jouw provider. Jouw nummer wordt in de meeste gevallen binnen 1 werkdag overgezet. Zorg ervoor dat je geen beltegoed hebt, anders ben je deze kwijt.