MijnDELTA
Online TV
Webmail
Alles over het oplossen van mobiele storingen
Met DELTA Mobiel ben je verzekerd van het beste netwerk van Nederland. Mocht er iets niet werken, dan kijken wij graag mee naar een oplossing!
Op deze pagina vindt je een stappenplan van hoe je een mobiele internet storing kan oplossen en een aantal veel gestelde vragen. Bij een mobiele storing kun je zelf grotendeels uitsluiten waar het verkeerd gaat en kan je contact opnemen met onze klantenservice voor hulp. Check hieronder de dekkingskaart om te zien of je op een plek bent waar voldoende dekking is.
Wij maken gebruik van het mobiele netwerk van Odido. Misschien is de dekking van internet in dit specifieke gebied minder sterk dan in andere gebieden.
Wij bieden mobiel internetten in heel Nederland aan. Het kan echter wel zo zijn dat de verbinding in bepaalde gebieden minder sterk is dan in andere gebieden. Bekijk de dekkingskaart op deze pagina om te zien waar je verbinding het sterkst is.
Of je verbonden kunt worden met het 5G-netwerk is afhankelijk van je abonnement. Op dit moment is 5G alleen beschikbaar op onze Unlimited bundels. We werken hard om snel meer abonnementen op 5G te krijgen. Je telefoon is al wel klaar om gebruik te maken van dit netwerk zodra wij dit wel aanbieden!
Heb je geen mobiele data als je onze simkaart voor het eerst gebruikt? Controleer dan of je abonnement bij ons al is gestart. Dit kun je checken via het contract, in de bevestigingsmail of in de DELTA Mobiel-app. Controleer ook of de juiste simkaart in je telefoon zit.
Controleer of je bereik hebt. Dit check je via het 3G, 4G(+) of 5G-symbool bovenin je scherm. In kelders, tunnels en sommige gebouwen is het bereik minder. Loop even naar buiten of een (open) raam om te zien of je bereik beter wordt.
Herstart je mobiele telefoon of wissel even naar de vliegtuigmodus en weer terug. Je mobiel maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk.
Op Android:
Op Apple (iOS):
1. Open het bedieningspaneel / snelmenu op je telefoon.
2. Tik vervolgens op de knop 'Vliegtuigmodus'
Let op! Vergeet niet vliegtuigmodus weer uit te zetten.
Kijk in de DELTA Mobiel-app of jouw bundel al op is en je mogelijk de bestedingslimiet buiten de bundel hebt bereikt. Dit kan ook de oorzaak zijn dat het internet niet meer werkt op je telefoon.
In de DELTA Mobiel-app kun je onder 'Instellingen' de knop 4G of 5G eerst uit en weer aan zetten. Je mobiel maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk. Dit kun je vinden onder 'Abonnement'. Selecteer dan het abonnement waarvoor je de wijzigingen wilt maken.
Check of alle facturen zijn voldaan. Mogelijk hebben we alle mobiele diensten geblokkeerd door een betalingsachterstand. Je kunt je facturen en betalingen checken in de DELTA Mobiel-app of op de webversie van MijnDELTA Mobiel. Mocht je nog openstaande facturen hebben waardoor de mobiele diensten niet meer actief zijn, dan krijg je weer toegang tot alle diensten wanneer het openstaande bedrag betaald is.
Probeer je simkaart met een andere telefoon en kijk of je daarop wel een data verbinding krijgt. Is dit niet het geval? Dan is je simkaart mogelijk beschadigd. Neem in dat geval contact met ons op.
Controleer of het toegangspunt (APN) juist geconfigureerd staat. Deze optie vind je op de meeste telefoons onder de instellingen, 'Verbindingen', 'Mobiel netwerk', 'Toegangspunten' en/of 'APN'. Alle velden moeten leeg zijn, behalve 'Naam' en 'APN'. Vul daar 'Internet' (bij naam) en 'internet.mobiel' bij 'APN' in.
Werkt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Met DELTA Mobiel bel je via het snelle en stabiele netwerk van Odido. Een van de beste netwerken van de wereld! Toch kan het wel eens voorkomen dat je geen bereik hebt. Bijvoorbeeld in een té goed geïsoleerd gebouw. Bellen via wifi en 4G of 5G is de oplossing. Dan ben je onderweg én binnenshuis altijd goed bereikbaar. Wil jij bellen met de beste geluidskwaliteit én zowel binnen- als buitenshuis je mobiele dekking verbeteren? Controleer dan via de stappen hieronder of bellen via wifi en 4G of 5G op jouw telefoon is aangezet.
Android – bellen via wifi
Android – bellen via 4G of 5G
iOS – bellen via wifi
iOS – bellen via 4G of 5G
Wij bieden mobiel bellen in heel Nederland. Het kan echter wel zo zijn dat de verbinding in bepaalde gebieden minder sterk is dan in andere gebieden. Bekijk de dekkingskaart op deze pagina om te zien waar je verbinding het sterkst is.
Het kan zijn dat buitenlandse mobiele netwerken een mindere netwerk dekking hebben dan dat je in Nederland gewend bent. Wanneer je naar het buitenland gaat wordt er automatisch een netwerk voor je gekozen. Je kan echter ook zelf een netwerk kiezen. In sommige gevallen kan dit het probleem oplossen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je telefoon.