Kies je webmail

DELTA Smart TV app

De ontwikkeling en lancering van onze Smart TV apps wordt in delen gedaan. We starten met de Smart TV app voor AndroidTV en ook zal de app voor de Apple TV beschikbaar zijn in de app store(s). De app is later pas beschikbaar in de app stores van de Smart TV apps voor TizenOS (Samsung) en WebOS (LG).

We helpen je graag met het installeren van de DELTA Smart TV app. Met de onderstaande stappen is dit zo voor elkaar.

Download de DELTA TV app  

  • Zet je Smart TV aan en zorg dat je ingelogd bent met je account.  
  • Ga naar de app store en zoek naar DELTA TV. De DELTA TV app zou het eerst getoonde resultaat moeten zijn.  
  • Open de pagina van de app en installeer de app. Wacht even tot de installatie klaar is.  
  • Ga naar het startscherm van de Smart TV, daar vind je DELTA TV onder het menu item 'apps'.
.

Inloggen in de app  

  • Open nu de DELTA TV app. Klik op het tandwiel icoon rechtsboven in het scherm om de instellingen te openen.
  • Kies voor inloggen. Nu zijn er drie opties om in te loggen.
    1. Inloggen met accountgegevens  

      Voer je DELTA gebruikersnaam in en klik op 'Volgende'.  
      Voer je DELTA wachtwoord in en kies voor 'Inloggen'.  
      Nu ben je ingelogd en kun je starten met televisie kijken.  

    2. Inloggen met de QR code

      Open de camera van je mobiele telefoon en scan de QR code. 
      Open de URL op je mobiele telefoon. Daarmee ga je naar een inlogpagina in je browser. 
      Voer je DELTA gebruikersnaam in en klik op 'Volgende'.  
      Voer je DELTA wachtwoord in en kies voor 'Inloggen'.  
      Nu ben je ingelogd en kun je starten met televisie kijken.  

    3. Inloggen met URL

      Open een apparaat met een browser, zoals een mobiele telefoon, tablet of laptop.  
      Typ de URL in beeld over in je browser. Er opent een inlogpagina.  
      Voer je DELTA gebruikersnaam in en klik op 'Volgende'.    
      Voer je DELTA wachtwoord in en kies voor 'Inloggen'.    
      Nu ben je ingelogd en kun je starten met televisie kijken. 

Nadat je bent ingelogd is de installatie klaar. Veel kijkplezier!

 

Veelgestelde vragen

Je kunt vanaf nu televisie kijken met de DELTA TV app voor Smart TV. DELTA TV is beschikbaar in de Google Play store van AndroidTV en in de Apple App Store op de Apple TV.

De DELTA TV app is geschikt voor verschillende soorten Smart TV’s, voor apparaten met Android TV OS en vanaf de vierde generatie Apple TV. Kijk DELTA TV via sommige televisies van Sony en Philips, de GoogleTV Chromecast, de Nvidiashield en diverse mediaspelers.

Is de DELTA TV app niet beschikbaar in de app store, dan is je apparaat helaas niet geschikt voor onze TV app.

Kijk je liever op je mobiel of tablet? Gebruik dan de interactieve TV app van DELTA. Je vindt de app in de Google Play store of Apple App Store.

Je kunt de DELTA TV app installeren op meerdere Smart TV's. Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk kijken, bijvoorbeeld via de app of de tv-ontvanger.

We stellen de DELTA TV app voor Smart tv beschikbaar als een Bèta-app. Hierdoor kunnen we onze app al snel aanbieden aan onze Interactieve TV klanten, en testen we ook de stabiliteit en werking van de app. Het kan zijn dat de app nog niet helemaal 100% correct werkt. 

DELTA behoudt zich het recht voor om de app na de bètaperiode uit de app stores te verwijderen.

Wanneer je binnen de app store op je Smart TV zoekt naar DELTA TV en deze niet kan vinden is de versie van jouw Smart TV waarschijnlijk te oud. DELTA TV wordt ondersteund vanaf AndroidTV 10 en hoger of vanaf de vierde generatie Apple TV.

Als je niet kunt inloggen is het handig om eerst te checken of de gebruiksnaam en wachtwoord juist zijn ingevoerd. Lukt het nog steeds niet? Probeer dan in te loggen in MijnDELTA. Hier kun je jouw gebruiksnaam opvragen als je deze vergeten bent of een nieuw wachtwoord aanvragen. 

Misschien kun je een programma niet afspelen omdat de Smart TV niet verbonden is met internet. Controleer dit door de DELTA TV app te verlaten en naar het Smart TV startscherm te gaan. Ga hier naar instellingen en check of er een verbinding is. 

Zijn er andere apparaten verbonden met hetzelfde accesspoint of modem? Controleer dan op de andere apparaten of de internetverbinding actief is door naar een wikkekeurige website te gaan. 

Als de internetverbinding actief is ga dan binnen de Smart TV instellingen naar 'apps'. Selecteer hier DELTA TV en kies voor 'Gedwongen stoppen'. Klik op 'OK'. De app wordt nu afgesloten. Open de app opnieuw en controleer of er een programma afgespeeld kan worden. Wanneer het nog niet lukt om een programma af te spelen herstart dan de Smart TV. 

Een aantal zenders zijn niet beschikbaar in DELTA TV voor Smart TV. Erotische zender staat Google bijvoorbeeld niet toe. Kijk in het zenderoverzicht welke zenders beschikbaar zijn binnen DELTA TV voor Smart TV.   

Staat de zender wel in het zenderoverzicht, maar kun je hem nog steeds niet zien? Log dan een keer uit en in op de DELTA TV app. Dit doe je via de instellingen. 

De TV app kan kosteloos worden gedownload in de app store. Je hebt wel een DELTA Interactief TV abonnement nodig om de app te gebruiken.

De beeldkwaliteit van de Smart TV apps is afhankelijk van het kanaal. Voor HD kanalen is dit 1080x1920 in 25 frames per seconde. Voor SD kanalen is dat 1024x1024 in 25 frames per seconde. We werken continue aan verbeteringen van de videokwaliteit.

Selecteer DELTA TV en houd de 'OK' knop op de afstandsbediening ingedrukt tot je een pop up krijgt. Kies hier voor 'Toevoegen aan favorieten'. DELTA TV is nu onderdeel van de rij favoriete apps op het startscherm.  

Ga naar favoriete apps en selecteer DELTA TV. Houd de 'OK' knop op de afstandsbediening ingedrukt tot je een pop up krijgt. Kies hier voor ‘Verplaatsen’ en verplaats DELTA TV naar het begin van de rij en druk op de 'OK' knop op de afstandsbediening.

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
Vragen over glasvezel? Bel 0118-22 55 25 Vragen over internet via kabel? Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.