Kies je webmail

Geen beeld

Heb je opeens geen beeld meer op je tv-scherm? Geen zorgen! Met een paar simpele stappen kun je dit probleem zelf oplossen. Met deze tips kan je snel weer kunt genieten van je favoriete programma's!

Stappenplan

Stap 1
Stap 2
Stap 3
Stap 4

TV-ontvanger herstarten

We gaan als eerste de tv-ontvanger herstarten. Tijdens het opstarten van de ontvanger laat de ontvanger kort een opstartlogo zien op het scherm, daarna gaat dit over naar het laatst bekeken kanaal. Volg de onderstaande stappen om je ontvanger opnieuw op te starten:

  1. Haal de stroomkabel voor 30 seconden uit de ontvanger (Het gaat om een klein rond stekkertje).
  2. Stop de kabel daarna weer terug in de ontvanger. 

Wat zie je gebeuren na het opstarten?

  • Branden er geen lampjes op de tv-ontvanger? Ga verder naar stap 2.
  • Heb je geen beeld, maar branden er wel lampjes op je ontvanger? Ga dan naar stap 3.
  • Start je ontvanger eerst goed op, maar krijg je daarna geen beeld en lampjes op je tv-ontvanger? Ga dan naar stap 4.

Lampjes branden niet

Laten we kijken naar de stroomvoorziening van je tv-ontvanger. Het klinkt misschien simpel, maar vaak is dit de oorzaak van het probleem.

Volg deze stappen:

  1. Kijk of de stekker van je ontvanger goed in het stopcontact zit.
  2. Controleer of de stekkerdoos (als je die gebruikt) aan staat.
  3. Ga na of alle kabels stevig vastzitten in de ontvanger.

Heb je na het volgen van deze stappen wel een brandend lampje maar nog geen beeld? Ga dan verder naar stap 3.

Brandt er geen één lampje? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Geen beeld, lampjes branden wel

Controleer de input van je tv. Dat doe je zo:

  1. Druk op de 'Input' knop (zie afbeelding) van de afstandsbediening van je tv.
  2. Kies het gewenste HDMI-kanaal.
  3. Weet je niet welke de juiste is? Probeer ze dan allemaal even uit.


Voorbeeld van een 'Input' knop.

Nog steeds geen beeld?

Kijk dan naar de HDMI-aansluiting:

  • Controleer of de kabel goed vastzit in zowel de ontvanger als de tv. Volg eventueel de kabel van de ontvanger naar de tv om zeker te weten dat dit de juiste kabel is.
  • Maak de kabel los en stop dit opnieuw in de ontvanger en tv.

Is het probleem nog niet opgelost? Neem contact op met onze klantenservice.

 

Start goed op, daarna geen beeld

Interactieve ontvanger

Werkt je interactieve tv-ontvanger niet zoals het hoort? Geen zorgen, we helpen je graag! Volg deze simpele stappen:

  1. Controleer eerst je internetverbinding. Zonder internet kan je namelijk geen tv kijken.
  2. Zie je een zwart scherm, maar werkt je internet wel? Neem dan contact met ons op.

Digitale ontvanger

Als je tv kijkt met een digitale tv-ontvanger, krijg je niet werkend beeld een foutmelding te zien. Hiervoor hebben we deze pagina voor je klaarstaan waar onze digitale assistent Donna je verder helpt.

Bekijk welke deals mogelijk zijn op jouw adres

Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.