Kies je webmail

Glasvezel modem Genexis 7840 Platinum installeren

Stap 1: Voorbereiding

1. Controleer of alle onderstaande onderdelen in het installatiepakket zitten.

2. Controleer of er een vrij stopcontact is in de buurt van je glasaansluiting.

Stap 2: Aansluiten glasvezelmodem

1. Verbreek de zegel op de glasaansluiting;

2. Verwijder de lege huls uit de glasaansluiting;

3. Op de glasvezelconnector in je installatiepakket zit een rood dopje. Dat haal je er nu vanaf.

4. Schuif de glasvezelconnector direct in de lege actieve poort van de glasaansluiting.

Stap 3: Aansluiten glasvezelmodem op stopcontact

Sluit het glasvezelmodem aan op het stopcontact. Gebruik hiervoor de meegeleverde adapter. Tijdens het opstarten van het glasvezelmodem knippert het 'aan' lampje continu.

Het glasvezelmodem is volledig opgestart wanneer de volgende lampjes branden:

Let op! Het duurt maximaal 5 minuten voordat het glasvezelmodem volledig is opgestart.

Stap 4: Activeer je diensten

1. Zorg dat je verbonden bent met het WiFi-netwerk van het glasmodem;

2. Open de internetbrowser. Volg de stappen die op het scherm staan;

3. Controleer je adresgegevens;

4. Activeer je DELTA Glasvezel;

5. Na activatie van je DELTA Glasvezel vind je je instellingen voor e-mail terug op Mijn DELTA.

Stap 5: Naam en wachtwoord WiFi-netwerk wijzigen

1. Zorg dat je verbonden bent met het WiFi-netwerk van het glasvezelmodem;

2. Ga naar https:/router of 192.168.1.254 in de adresbalk van je browser;

3. Vul het meegeleverde wachtwoord in (zie stickers) en klik vervolgens op Login. Je bent nu ingelogd op je glasvezelmodem;

4. Klik in het hoofdmenu op Draadloos;

5. Selecteer in het linkermenu Installatie;

6. Kies een nieuwe naam voor je Wifi-netwerk. Doe dit voor zowel het 2.4 GHzals het 5 GHz-netwerk;

7. Vul onder SSID een nieuwe netwerknaam in;

8. Vul onder Wachtwoord je nieuwe wachtwoord in;

9. Klik op Bewaren.

Contact opnemen

icon chat
Direct antwoord via chat
Start chat
icon messenger
Stel je vraag via Messenger
Open Messenger
icon phone
Regel het telefonisch
Vragen over glasvezel? Bel 0118-22 55 25 Vragen over internet via kabel? Bel 0118-22 55 75
Beschikbaar:
Maandag t/m vrijdag: 08:00 - 21:00
Zaterdag: 10:00 - 16:00
Zondag (technische helpdesk): 10:00 - 16:00
Onze website werkt niet goed in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan, zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.